Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min ipod vill inte ladda

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag har min iPod i dockan så laddar den upp batteriet till max. Men när jag sen lyfter upp den så e batteriet oftast bara halvfullt. Men sätter jag tillbaka den börjar den ladda igen.

Testa att använda den tills den slocknar för att sen ladda den full igen. Batterimätaren tycks få spel nu och då så den är inte att lite på.

Det där med att den börjar ladda igen om du tar ut och kopplar i den igen gäller för alla apparater. Telefoner, mp3-såelare, batterier ja vad man nu ska ladda. Ingen indikation på att batteriet inte funkar som det ska alltså.

Ursprungligen av Sorphy:

När jag har min iPod i dockan så laddar den upp batteriet till max. Men när jag sen lyfter upp den så e batteriet oftast bara halvfullt. Men sätter jag tillbaka den börjar den ladda igen.

Det är också så att om du väntar ett atg så kommer den att gå upp till full igen...

jag har provat ladda ur den igår så jag ska se ifall det funkar bra idag tack för hjälpen iallafall

  • Oregistrerad
  • 2004-05-14 09:16

Om man vill testa för att se så att man inte fått en iPod med "dåligt" batteri. Vilket är det enklaste och mest korrekta sätt att göra detta på? Jag menar så man kan jämföra med andra etc. börjar bli lite orolig att mitt batteri kanske inte är som det ska.

Lite offtopic: Jag har dessutom som "ringar" längst upp på min display, om man tittar från sidan.. Det ser ut som färgskiftningarna i en vattenpöl med olja i alternativ som om man trycker på en LCD-display lite för hårt. Kanske ska ringa Apple och be dem byta ut min lilla plutt?

Kan berätta att samma sak hände mig imorse. Använde den rätt mycket igår, laddade över natten och batteristapeln var nästan tom. Använt den i någrat itimmar nu och är säker på att batteriet laddades fullt men är ändå ganska irriterad. Så förbannat svårt ska det väl inte vara att göra en fungerande batterimätare. Mobiltelefoner från förra seklet hade inga problem med det. Jag gissar på att Apple är helt inkompetente men har haft en sagilik tur när dom konstruerade iPod, iBook mm.

Det du skriver om displayen är inget konstigt, det är är så med alla. Ta fram en miniräknare så ser du samma sak,

Jag kan tyvärr inte jämföra batteritiden på min ipod med någon annan för jag känner ingen annan som har en. Men jag ska prova ladda den med adaptern istället tror inte att det händer då. Och Kellogs mätaren går inte upp till fullt den går ner från fullt efter 5-10 sekunder.

Ursprungligen av Sorphy:

Jag kan tyvärr inte jämföra batteritiden på min ipod med någon annan för jag känner ingen annan som har en. Men jag ska prova ladda den med adaptern istället tror inte att det händer då. Och Kellogs mätaren går inte upp till fullt den går ner från fullt efter 5-10 sekunder.

Ok men det var inte så din första fråga/påstående var formulerat...

hehe jag kanske inte e världsbäst på att formulera mig

Händer tydligen många (de flesta?) 3G-ipods. När man laddat den är stapeln bara halvfull. En stund senare, när man kanske haft den avstängd ett tag och lyssnat lite, så kan stapeln vara full. Batteristapeln är inte helt att lita på, speciellt inte när den just laddats.

1
Bevaka tråden