Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan ej ansluta min ipod

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej har precis köpt en ipod när jag sitter in firekabel och ska uppdatera den går de inte den står att ipod inte är anslutat hjälp hjälp

Ursprungligen av mona88:

hej har precis köpt en ipod när jag sitter in firekabel och ska uppdatera den går de inte den står att ipod inte är anslutat hjälp hjälp

Vad är det för iPod? vilken generation? Om jag inte har fel för mig så går inte gen1 att använda till PC men jag kan ha fel...

det är 20 gb och jag har windows xp

Ursprungligen av mona88:

det är 20 gb och jag har windows xp

sorry då vet jag inte provat att återställa den med ipoduppdateraren...det är nog enda lösningen om det inte funkar så ring apple support om du har garanti...du får antagligen en ny då!

men dyker den upp i iTunes då?

Har du andra firewire-apparater? Syns de när du ansluter? Om du har ett firewirekort, kontrollera att det och dess drivrutiner fungerar ordentligt.

Ursprungligen av pangbulle:

Har du andra firewire-apparater? Syns de när du ansluter? Om du har ett firewirekort, kontrollera att det och dess drivrutiner fungerar ordentligt.

när jag sitter in den händer det inget den dyker inte upp i itunes jag hjar inga andra firewire-apparater

Ursprungligen av mona88:

när jag sitter in den händer det inget den dyker inte upp i itunes jag hjar inga andra firewire-apparater

Jag hade sammproblem med den svenska versionen av iTunes men jag tror att det bara var jag...kolla drivrutinerna till fw-kortet...annars är tipset att ringa applesupport

vilka är drivrutinerna da?

Ursprungligen av mona88:

vilka är drivrutinerna da?

GÅ in i enhetshanteraren och kolla om du kan hitta ett firewire kort där...det heter nog ieee 1394 då men det är firewire om du inte hittar det så är det inte installerat...då får du fixa drivrutinre från kotetes tillverkare (inte det enklaste jag vet jag har försökt). lägg upp vilken tilverkare och vilket kort du har så kan vi nog hjälpas åt här på iPod.se...

Lycka till Olof

Ursprungligen av Kellogs:

GÅ in i enhetshanteraren och kolla om du kan hitta ett firewire kort där...det heter nog ieee 1394 då men det är firewire om du inte hittar det så är det inte installerat...då får du fixa drivrutinre från kotetes tillverkare (inte det enklaste jag vet jag har försökt). lägg upp vilken tilverkare och vilket kort du har så kan vi nog hjälpas åt här på iPod.se...

Lycka till Olof

jag kollade enhetshanteraren ser inget firewire kort , jag har en fujitsu siemens. Jag förstår inte vad du menar för kort, jag är inte så bra med datorer tack tack

Ursprungligen av mona88:

jag kollade enhetshanteraren ser inget firewire kort , jag har en fujitsu siemens. Jag förstår inte vad du menar för kort, jag är inte så bra med datorer tack tack

Antingen så är det så att du har ett integrerat firewirekot...alltså det sitter på moderkortet (så som det gör i min dator) elelr så är det ett kort som sitter i en kortplats på moderkortet, om du inte hittar det i enhetshanteraren så är det inte rätt instalerat eller så har du inget men det verkar ju konstigt att du har ställen där du kan stoppa in sladden i datorn i sådana fall. Testa att köra windows update och kör lägg till maskinvara då borde datorn själv hitta att det inte är installerat.

Annars får du prata med affären där du köpt datorn. (Lägg upp specifikationerna på datorn här alltså vilken modell!)

Cool tråd... Hoppas det hela ordnar sig!

tack för hjälpen iallafall

1
Bevaka tråden