Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knaster från ljudutgången

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Undrar om det är normalt att det hörs lite brus från ljudutgången eller om jag borde få det lagat. Låter som elektroniskt brus nu och då, om det inte är normalt kan jag tänka mig att det är en kalllödning. Om man spelar musik är det svårt att höra men om den är avstängd så hörs det ganska tydligt i lurarna. Ännu tydligare om den är kopplad till högtalare vilket jag brukar ha.

Är det här vanligt på iPodarna? Kan man få det fixat av apples återförsäljare eller måste man vända sig till apple direkt? Kommer TNT (eller motsvarande) och hämtar den då, hur ska man förpacka den?

En del frågot på slutet, tacksam för svar :-/

Det brusar på min ipod och mina andra musikspelare och hörs när man inte spelar musik, men ytterst ytterst Ytterst lågt. Inte lika mycket som du beskriver.

Ursprungligen av jocke-abc:

Hej

Undrar om det är normalt att det hörs lite brus från ljudutgången eller om jag borde få det lagat. Låter som elektroniskt brus nu och då, om det inte är normalt kan jag tänka mig att det är en kalllödning. Om man spelar musik är det svårt att höra men om den är avstängd så hörs det ganska tydligt i lurarna. Ännu tydligare om den är kopplad till högtalare vilket jag brukar ha.

Är det här vanligt på iPodarna? Kan man få det fixat av apples återförsäljare eller måste man vända sig till apple direkt? Kommer TNT (eller motsvarande) och hämtar den då, hur ska man förpacka den?
En del frågot på slutet, tacksam för svar :-/

Ring applesupport...du får antagligen den lagad det ska inte ta så lång tid...:D

Suck. Hade hoppats slippa det men lyssnat lite mer och knastret hörs ganska tydligt ibland. Speciellt i början av vissa låtar om dom pratar lågt, låter som en LP-skiva.

Fattar inte hur Apple har råd att göra sånt här. Vissa fel blir det alltid men låter ändå som ganska många har småfel på sina grejer. Dessutom fiaskot med mini.

För övrigt så är det endast från hörlursutgången, via dockan är det inga problem.

Ursprungligen av jocke-abc:

Suck. Hade hoppats slippa det men lyssnat lite mer och knastret hörs ganska tydligt ibland. Speciellt i början av vissa låtar om dom pratar lågt, låter som en LP-skiva.

Fattar inte hur Apple har råd att göra sånt här. Vissa fel blir det alltid men låter ändå som ganska många har småfel på sina grejer. Dessutom fiaskot med mini.

För övrigt så är det endast från hörlursutgången, via dockan är det inga problem.

Ehh de spottar ut miljontals ipodar då är det inte konstigt om det blir fel på ett par...de är nog vrldens bästa företag vad det gäller support på sina grejer...alltid vänliga

Jag vet att jagtog i lite men det käns ganska surt. Varför ska just jag få en defekt en :-00 Tycker ändå det verkar som om dom har en del problem, inte minst med mini då. Tacka gud för att dom har bra support, hoppas bara den kommer tillbaka innan 4 juni för efter det befinner jag mig inte i Sverige på några månader.

Edit: Mitt kontantkort tog slut precis mot slutet av samtalet också så nu är jag sur på Comviq också

Hm, idag kom det en person och knackade på dörren och sa "Hej, här är ett paket". Oj vad snabbt det gick var min första tanke, bra Apple! Packade upp paketet och där låg den, min vackra iPod. Läser igenom pappren och där står det att "ett eller flera av felen ligga inom ramen för Apples specifikationer för..." vilket förvånade mig lite. Om man pausar eller stänger av den knastrar det en hel del i luraran och det låter som en vaxkaka om ljudet är lågt!

Just nu är jag ganska så besviken på Apple.

1
Bevaka tråden