Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färgdisplay iPod?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört rykten om att iPod skall komma med färgdisplay på nästa omgång iPods. Är det någon som hört något om när dessa kommer att dyka upp på marknaden?

Undet året ryktas det. Antagligen ganska sent, tredje kvartalet eller fjärde.
Inget är ju dock bekräftat, men det är mycket spekuationer om video-out, audio-out, färgskärm, mediespelare, bluetooth/WiFi trådlös synkning osv.
Bra forum finns på www.ipodlounge.com och klicka dig sedan vidare till "future iPod".

Det går alltid en massa rykten (under alla år) om nya Apple-produkter. De flesta är fel, men alla nya grejer brukar föregås av en samling även sanna rykten (antar att det är ett väl planerat läckage av Apple).
Om man inte är apple-insider får man oftast bara vänta på att de nya produkterna släpps för att få se vad som är sant och inte.
Färgdisplay är väl snyggt och ballt, men den enda meningen med det skulle väl vara att visa små bilder (typ låtarnas omslag och sånt) i tvivelaktig kvalitet. Jag skulle inte vilja betala något, vare sig i pengar eller batteritid, för det.
Trådlös kommunikation kanske vore något, även om det låter lite kostsamt (tar plats, ström och pengar), och frågan är om det säljer såpass många fler iPods att det är värt det (vilket är vad det handlar om).
Videospelare tror jag inte iPoden orkar med, om man inte trycker i rejält mycket snabbare processor, vilket också skulle bli dyrare.
En iPod med sådana funktioner (typ "bärbar filmspelare") skulle nog bli en betydligt större och dyrare pryl än dagens små musikpoddar.
Däremot, sist jag kollade så hade min iPod audio ut, och jag är rätt säker på att även den första iPoden någonsin kunde anslutas till t.ex. hörlurar.

1
Bevaka tråden