Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod och USB2? vad behövs? Bellkin battery pack?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Tänkte nu införskaffa en iPod 15gb!

Har dock tyvär bara USB2 på min dator, vad behöver jag då för att föra över låtar till min iPod?
Det gör inte så mycket om det inte går att ladda via datorn för man får väl ändå med en vanlig laddare som man sätter i 220V eller?

Eftersom jag reser mycket långa resor tänkte jag köpa till Belkin battery pack, någon som har provat detta? Vore nice med en bild hur det ser ut när den sitter på spelaren.

Tacksam för svar!

MVH Rille!

Du behöver en USB2-sladd (säljs hos de flesta som säljer ipoddar). Den sladden har dubbla kontakter för både USB2 och Firewire. Firewirekontakten sätter du i laddaren, och USB-kontakten i datorn.

är det den här eller?
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/AD3TYZ9QIEdI29GkHY5gs3OwrUL/1.3.0.5.10.3.1.13.0

Tänkte även köpa ett fodral, har sett ett antal trådar om detta men vilka rekomenderas? Vill gärna behålla storleken! Är xSkin eXo3 bra? vilken färg är snyggast/praktisk? bilder är fint!

MVH Rille!

Stendöd länk, men om du menar "iPod Dock Connector till FireWire och USB 2.0-kabel (PC)", så, ja.

Jag har ett Podsleevz. Blått (indigo), med egenhändigt tryckt apple-logga på baksidan... Gillar det. Tunt och behändigt, och knapparna funkar bra.

En stor bild (inte min, vanlig produktbild)

Tack!

Tittat ännu mer på fodral. Ditt verkar lite intressant, men skyddar det skärmen någonting? och det skyddar väl ingenting mot stötar va? Såg att 99mac hade testat iSkin eXo2, är dessa bra? vill inte ha svart men annars verkar det intressant, var kan man köpa förutom macoteket?

MVH Rille

Ursprungligen av Rille:

Tack!
Tittat ännu mer på fodral. Ditt verkar lite intressant, men skyddar det skärmen någonting? och det skyddar väl ingenting mot stötar va? Såg att 99mac hade testat iSkin eXo2, är dessa bra? vill inte ha svart men annars verkar det intressant, var kan man köpa förutom macoteket?

Nä, det skyddar inte så mycket mot hårda stötar och allmänt övervåld. Skakningar och slag tål iPoden ganska bra iallafall, och jag gör vad jag kan för att inte tappa den i lågt belägna betonggolv. Däremot skyddar det bra mot repor och sånt ("nycklarna i samma ficka"). Över skärmen sitter det genomskinlig plast.

1
Bevaka tråden