Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes, allways on top? använda mediaknappar på logitech tgb

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjänare!

Har tänkt att för första gången införskaffa en iPod, blir en 15gb tror jag.

Nu tänkte jag bekanta mig lite med iTunes men jag har några frågor!

Det jag undrar över är om det inte finns någon snabbknapp för att göra spelaren liten? vet att man kan gå via advanced eller trycka ctrl+m.

Kan man få spelaren att vara Allways on top?

Vill kunna använda knapparna på mitt logitech navigator SE för att styra spelaren men iTunes dyker inte upp som "mediaspelare" så jag kan välja det.. Quicktime, winamp o windows media player finns bara.

Tacksam för svar!
MVH Rille!

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-05-25 16:23
Ursprungligen av Rille:

Vill kunna använda knapparna på mitt logitech navigator SE för att styra spelaren men iTunes dyker inte upp som "mediaspelare" så jag kan välja det.. Quicktime, winamp o windows media player finns bara.

Jag har själv samma tangentbord, och skulle också vilja veta om det går. Har inte testat själv, men ska försöka kika på det när jag kommer hem från jobbet...

I och med att apple har släppt ett iTunes-SDK så är det en smal sak att fjärrstyra iTunes (åtminstone att styra knapptryckningar är busenkelt). Kräver lite programmering, visserligen, men inget överdrivet avancerat (kan göras med t.ex. VBScript). Så länge man kan styra specialknapparna på tangentbordet till nåt man själv kan ange, är det lätt gjort..

Tjänare!

Har löst båda problemen faktiskt.

För att kunna fjärstyra räckte det med att uppdatera firmwaren på tgb. Fil hämtas från www.logitech.se

Allways on top hittade jag ett plugin som häjlper mig med, det bifogas i detta medelande för den som vill prova det. Lägg det bara i din program/itunes/plug-ins har du ingen plug-ins mapp så skapa en själv.
Problemet med detta är dock att det bir väldigt mycket On top, tom. över min skärmsläckare vilket inte är så bra tyvär :/ någon som vet hur detta kan lösas?

Skulle dock vilja kunna minimera iTunes till Tray istället för i toolbaren, några tips?

MVH Rille!

*edit* gick visst inte att bifoa varken .dll eller .rar släng iväg ett mess till mig om någon vill ha det.

1
Bevaka tråden