Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halvdöd iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-26 18:21

Det gäller den absolut första iPoden som kom, 5 gig.
Idag när jag skulle lyssna på den så startade den inte alls. När jag sedan försökte koppla in den till datorn så började den bara knastra och surra konstigt. En ikon med en mapp med varningstriangel dyker upp. Sedan knastrar den på i omkring tre minuter innan den blir tyst.
Att nollställa den fungerar inte. Den dyker inte heller upp i Finder eller i iPods uppdateringsprogramvara.

Någon som vet råd?

/majk

• Oregistrerad
  • 2004-05-27 23:56
Ursprungligen av majk:

Det gäller den absolut första iPoden som kom, 5 gig.
Idag när jag skulle lyssna på den så startade den inte alls. När jag sedan försökte koppla in den till datorn så började den bara knastra och surra konstigt. En ikon med en mapp med varningstriangel dyker upp. Sedan knastrar den på i omkring tre minuter innan den blir tyst.
Att nollställa den fungerar inte. Den dyker inte heller upp i Finder eller i iPods uppdateringsprogramvara.

Någon som vet råd?

/majk

Hmmm, låter som att det möjligtvis är hårddisken som har gått i sönder. Surrande och knastrande brukar ju håddiskar ha för sig när dom inte mår så bra. Och den där varningstriangeln fick jag upp när jag startade med min hårddisk urkopplad.

Om du är intresserad så har jag en 5 gigs iPod med fungerande hårddisk men trasig firewire-port som du kan få köpa för några hundringar kanske. Skicka ett PM på 99mac isf...

• Medlem
  • 2004-05-28 02:14
Ursprungligen av coach:

Hmmm, låter som att det möjligtvis är hårddisken som har gått i sönder. Surrande och knastrande brukar ju håddiskar ha för sig när dom inte mår så bra. Och den där varningstriangeln fick jag upp när jag startade med min hårddisk urkopplad.

Om du är intresserad så har jag en 5 gigs iPod med fungerande hårddisk men trasig firewire-port som du kan få köpa för några hundringar kanske. Skicka ett PM på 99mac isf...

Ska försöka med det här först: http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?threadid=26080&highlight=folder

Om inte det fungerar så hör jag nog av mig.

• Medlem
  • 2004-05-31 22:44

Det går inte bra alls det här.
Fortfarande inga livstecken.

Det surrande höga ljudet som jag nämnde verkar komma från det inringade stället på bilden.

Någon som har en idé? Ljudet kommer oavsett om jag har disken inkopplad eller inte.

/majk

• Oregistrerad
  • 2004-08-30 20:07

Den ser ju onekligen sönder ut

1
Bevaka tråden