Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ta bort fil från Ipoden???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-28 09:54

Igår hände något mycket märkligt när jag satt och tankade över en fil till min Ipod. Jag upptäckte att batteriet var dåligt så jag satte i laddaren samtidigt (som jag alltid brukar göra). Då fick jag ett felmeddelande om att filen inte kunde kopieras (för att den var upptagen av annat program).

Efter detta strulade Ipoden hur mycket som helst. Den kändes inte igen (kom aldrig upp i Utforskaren) fast den stod på "Koppla inte ifrån". Helt plötsligt kändes den igen, för att nästa stund försvinna igen.

Nu verkar det funka som det ska igen, men den skadade filen går ej att ta bort och när jag ska mata ut Ipoden (i Utforskaren-läget) vill inte datorn gå med på detta eftersom den hävdar att en fil används av ett annat program...

Vad göra?

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-05-28 11:38

Om du startar om datorn med iPoden inkopplad och sedan försöker ta bort filen, vad händer då? Samma sak?

Troligtvis är det den skadade filen som Windows tror att något program håller i. Det borde släppa efter en eller ett par omstarter, tycker jag...

Om iPoden kopplas ur (eller på annat sätt "försvinner") medan någon använder filsystemet kan det paja. FAT är väldit bräckligt och tål inte så mycket. Som tur är går det mesta att laga. Kör en checkdisk på ipoden (på hårddiskenheten) om idet inte bara räckte med en omstart.

• Medlem
  • 2004-06-02 15:24
Ursprungligen av Stäck:

Om iPoden kopplas ur (eller på annat sätt "försvinner") medan någon använder filsystemet kan det paja. FAT är väldit bräckligt och tål inte så mycket. Som tur är går det mesta att laga. Kör en checkdisk på ipoden (på hårddiskenheten) om idet inte bara räckte med en omstart.

Det verkar ha räckt med en omstart faktiskt. Jag körde omstart ett par gånger med Ipoden i och sedan kunde jag ta bort den skadade filen. Har inte märkt något märkligt beteende av Ipoden sedan dess. Får bara hoppas att det håller i sig....

1
Bevaka tråden