Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jogga med mini:n...

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I dag var jag ute i joggingrundan för första gången på år (skojjar inte!). Motivationen var på topp med min nya Mini och armband till den.

Hållbandet (placeras "ovanför" min förtvinade biceps) håller rackaren i ett järngrepp. Smart av Apple att anpassa remlängd för att ha den långt upp på armen, snarare än på handleden där armrörelsen är utsvävigare (i mitt fall flaxigare ) än längre upp nu man joggar!

Men jag har problem att hörsellurarna ramlar ut stup i kvarten. Har ni andra samma problem eller är det mina öron som är felskapta? Är det bara att byta till nå´t annat eller finns det hopp?

In i dushen nu, och på den där rundan (med lite snabbare beets!) i morgon igen!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-06-12 22:02

Samma problem för mig, har provat lite olika hörlurar, både standar som följer med ipod och även apples in-ear men det är samma sak.

Har också varit ute och sprungit med min mini för ett litet tag sedan, dock inte första gången :P, men hade inte det problemet att dem trillade ur, satt som sten : D. Har väl tur med mina örons form eller något.

Ursprungligen av funkyfreD:

Har också varit ute och sprungit med min mini för ett litet tag sedan, dock inte första gången :P, men hade inte det problemet att dem trillade ur, satt som sten : D. Har väl tur med mina örons form eller något.

Är det inte dax för formgjutna öronproppar? Pjäxorna till laggarna sitter som ett späck i backen om vintern - tack vara formgjutning!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-12 23:42

På Tisdag ska jag ta min första joggintur med Mini´n! Den ligger på postkontoret och avi´n ska komma på Måndag.

Som sagt, på Tisdag morgon bär det av. Återkommer med en rapport,

Mvh

Ursprungligen av drew:

På Tisdag ska jag ta min första joggintur med Mini´n! Den ligger på postkontoret och avi´n ska komma på Måndag.

Som sagt, på Tisdag morgon bär det av. Återkommer med en rapport,

Mvh

Räcker med att du har kolli-id så kan du hämta ut den redan imorrn

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-13 16:58
Ursprungligen av sebobastian:

Räcker med att du har kolli-id så kan du hämta ut den redan imorrn

Haha perfekt, då kanske det blir en joggingrunda redan imorrn

Tack.

Ursprungligen av drew:

På Tisdag ska jag ta min första joggintur med Mini´n! Den ligger på postkontoret och avi´n ska komma på Måndag.

Som sagt, på Tisdag morgon bär det av. Återkommer med en rapport,

Mvh

Jag hoppas verkligen att den kommer imorgon men ha inte för stora förväntningar på Posten.

Ursprungligen av iJohannes:

Hållbandet (placeras "ovanför" min förtvinade biceps) håller rackaren i ett järngrepp. Smart av Apple att anpassa remlängd för att ha den långt upp på armen, snarare än på handleden där armrörelsen är utsvävigare (i mitt fall flaxigare ) än längre upp nu man joggar!

Är du säker på att Apple verkligen har anpassat remlängden...?

Ursprungligen av Thomas Weigle:

Är du säker på att Apple verkligen har anpassat remlängden...?

Den passa min arm i alla fall. Anpassad är kanske inte bästa ordavalet... låt säga att Apple har valt en bandläng som _jag_ tror passar en majoritet av iPod-köparnas överarm, OK?

Ursprungligen av iJohannes:

Den passa min arm i alla fall. Anpassad är kanske inte bästa ordavalet... låt säga att Apple har valt en bandläng som _jag_ tror passar en majoritet av iPod-köparnas överarm, OK?

Du är säker på att de inte valt en bandlängd som passar en majoritet av iPod-köparnas underarmar då?

Ok, ok, jag ska sluta, det här är inte roligt och så vidare... Fast det är ganska kul, eller hur?

Ursprungligen av Thomas Weigle:

Du är säker på att de inte valt en bandlängd som passar en majoritet av iPod-köparnas underarmar då?

Ok, ok, jag ska sluta, det här är inte roligt och så vidare... Fast det är ganska kul, eller hur?

bara lite kul

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 21:38

Hur funkar det att springa med iPoden?
Har en kollega om hävdar att det inte går att springa med iPod,
då den är hårddisk baserad....

Märker man av att den har HD eller är det bara snack?

Ursprungligen av swede:

Hur funkar det att springa med iPoden?
Har en kollega om hävdar att det inte går att springa med iPod,
då den är hårddisk baserad....

Märker man av att den har HD eller är det bara snack?

Det är snack.

Ska ni ha lurar som sitter rekommenderar jag Koss the plug. Dom sitter som berget.

Ursprungligen av svanerik:

Ska ni ha lurar som sitter rekommenderar jag Koss the plug. Dom sitter som berget.

Får lov att hålla med.

Två lurar som funkar!

1. Philips/Nike HJ050, fukt (svett)skyddade, bygel bakom nacken och "krokar" över öronen. Har säkert löpt 50 mil med dem på. Dom tom. värmer lite på vintern.

se, teknikmagasinet.se artnr: 110409 299:-

2. Koss The Plug, de flesta som jag själv behöver byta ut "kuddarna" som ska täta i örat mot en piratvariant. Hudfärgade till skillnad från orginalets svarta och med en form av "flänsar". Funkar OK.

Jag har även ett par B&O-pluggar. Dom sitter bättre än The Plug med en liten bygel över örat. B&O säger dock att man ska hålla dom lång ifrån fukt, svett och vatten.

Vad föreslår ni för ngt om man vill jogga med sin 3G vanliga iPod, finns det något armband som det till minin, el har ni ngt annat bra att rekommendera? Jag vill helst ine ha ngt stort lumpigt case.. Funderade först på iSkin evo men det verkar inte så bra om man vill springa med poden..

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 14:03
Ursprungligen av Fredrikipod:

Vad föreslår ni för ngt om man vill jogga med sin 3G vanliga iPod, finns det något armband som det till minin, el har ni ngt annat bra att rekommendera? Jag vill helst ine ha ngt stort lumpigt case.. Funderade först på iSkin evo men det verkar inte så bra om man vill springa med poden..

Kolla på Tillbehör finns en tråd om det, men jag kan rekomendera Marvare, har förövrig innget problem med det som ni andra beskriver med lurarna.

Men utan "puff" så faller vänsterörat ut stup i kvarten, även om jag sitter stilla, men om man sätter på puffen så funkar det utmärkt (ta inte detta som ett skämt även fast det låter otroligt fel)

//C

Jag har köpt ett par nya som funkar utmärkt att löpa med, rekommenderas starkt.

se: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/209676/prices

Helt underbara små grabbar!

Ja, jag hoppas verkligen att de är bra när de kostar 4786 kr. :eek:

Ursprungligen av Homeroplaza:

Ja, jag hoppas verkligen att de är bra när de kostar 4786 kr. :eek:

det hoppades jag också, och jag är inte besviken

4786:-
jag som tyckte mina Sennheiser (eller nåt sånt) för 700:- kostade mycket pengar.

4786:-
Galning

Ursprungligen av Fredrikipod:

4786:-
Galning

äh, dom är bekväma

Ursprungligen av iJohannes:

Att köpa lurar för de pengarna utan djupare efterforskning låter helt sannslöst. Med all respekt, men hur mår självbilden? Eller driver du bara med oss?

Farsans plånbok är välfylld, ville ha de bästa så jag köpte det.

Underbara lurar att leva med, allt funkar!

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-23 23:53

Jag säger som föregående talare. Är rätt nöjd med standard lurarna och jag tycker dom är rätt snygga också.

Är lurarna från Macoteket som man kan köpa med Remoten samma som orginal exklusive fjärrkontroll?

Ursprungligen av drew:

Jag säger som föregående talare. Är rätt nöjd med standard lurarna...

Hur kan du vara det när det kommer till joggning (vilket tråden handlar om)?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-24 00:02

Jag har skrivit i tidgare i tråden att mina lurar inte ramlar ut när jag joggar med dom. Däremot gjorde dom det när jag hade "muffarna" på.

Antar att min öron är skapta för att njuta av musik som strömmar ur en silvrig ipod mini. Tack Gud.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 14:23
Ursprungligen av minipod:

Äh, lev med det, släpp loss

nja, orkar inte med att bli kallad Brat och sedan, varför ska han som slitit köpa saker till mig?? för jag är hans son?? han borde köpa saker till sig själv....

//C

Bevaka tråden