Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fire wire eller usb?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

om datorn inte stödjer firewire, vilket är då bäst att köpa usb kabel eller firewire kort?
för-nackdelar?

jag själv köpte firewire-kort och det rekommenderas - det går snabbare än usb och jag har även haft användning för firewire på annat håll.

den enda nackdelen är att alla kompisar kanske inte har firewire, och det kan ju vara lite surt när man vill använda ipoden som en portabel hd. well well, jag tycker du ska köpa firewire, det kommer du även ha användning för i framtiden iaf.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-17 10:45
Ursprungligen av forehead:

jag själv köpte firewire-kort och det rekommenderas - det går snabbare än usb

INTE snabbare om du har USB 2.0 mot "vanliga" firewire. då är USB 2.0 snabbare... fast skillnaden är minimal.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-17 12:58
Ursprungligen av kainen:

INTE snabbare om du har USB 2.0 mot "vanliga" firewire. då är USB 2.0 snabbare... fast skillnaden är minimal.

Nja, det är inte riktigt sant, eftersom Firewire kör med konstant 400Mb/s och USB 2 klarar max 480Mb/s men den genomsnittliga hastigheten är lägre.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-17 15:43
Ursprungligen av Spyder:

Nja, det är inte riktigt sant, eftersom Firewire kör med konstant 400Mb/s och USB 2 klarar max 480Mb/s men den genomsnittliga hastigheten är lägre.

Tjaa... jag för iaf över låtar till ipoden i ca 440Mbit... så isf är usb2 snabbare... beror ju på från enhet till enhet också

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-18 08:08
Ursprungligen av kainen:

Tjaa... jag för iaf över låtar till ipoden i ca 440Mbit... så isf är usb2 snabbare... beror ju på från enhet till enhet också

Så sant, så sant!

men siba sa att det ingår en usb kabel till ipod 15 gb , gör det de?

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-06-14 22:17
Ursprungligen av jollna:

men siba sa att det ingår en usb kabel till ipod 15 gb , gör det de?

Nej det gör det inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-14 23:55

Till minin får du både en usb och en firewirekabel

var kan man köpa firewire kort eller usb kablar? vad kostar de?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-15 11:48

Jag köpte ett firewirekort med fyra portar på Inet i Göteborg, även (www.inetdata.se) för 195 kr. Då ingår en 1,5 meter lång firewirekabel med

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-15 13:24

USB-kabel finns på Macoteket, kolla under 'iPod och tillbehör'.

  • Medlem
  • 2004-06-15 23:31

Licksom ett firewire-kort kostar mindre än Apples ipod->USB sladd. Så jag tycker det är ganska givet vad man väljer.

1
Bevaka tråden