Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varför tar batteriet slut?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

varför tar batteriet slut när jag har satt i adaptern för att ladda ipoden och usbkabeln för att överföra låtar från datorn till ipoden?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-17 08:45
Ursprungligen av jollna:

varför tar batteriet slut när jag har satt i adaptern för att ladda ipoden och usbkabeln för att överföra låtar från datorn till ipoden?

För att usbsladden till datorn inte laddar den, utan den andra sladden firewire, sköter sådant, antingen om du har firewire kör du bara in i datorn eller firewire sladden på usbkontakten in i laddaren

//C

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-17 09:24
Ursprungligen av Archduk3:

För att usbsladden till datorn inte laddar den, utan den andra sladden firewire, sköter sådant, antingen om du har firewire kör du bara in i datorn eller firewire sladden på usbkontakten in i laddaren

//C

Jo, men Jollna skriver ju att strömadaptern sitter i!

Jollna, om du bara har adaptern i, laddar iPoden då? Laddar den som den ska med firewirekabeln som följde med (den utan usb)?

Om laddningen fungerar med usb+firewire-kabeln, men dör när du sätter den i datorn skulle jag nog misstänka att det är något fel med den kabeln...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-17 10:29
Ursprungligen av Spyder:

Jo, men Jollna skriver ju att strömadaptern sitter i!

Jollna, om du bara har adaptern i, laddar iPoden då? Laddar den som den ska med firewirekabeln som följde med (den utan usb)?

Om laddningen fungerar med usb+firewire-kabeln, men dör när du sätter den i datorn skulle jag nog misstänka att det är något fel med den kabeln...

sry missa det

//C

Som Spyder säger, kolla att den laddar i alla lägen (både med och utan USB inkopplat, du ska ändå se batterisymbolen "fyllas").
Ett inte helt ovanligt problem är att laddaren (nätadaptern) glappar. Den har en lite ovanlig form och är inte helt perfekt tillverkad. Ibland får den inte helt bra kontakt, speciellt tillsammans med inte helt perfekta eluttag. Om så är fallet, testa med ett annat uttag eller förgreningsdosa eller nåt.

1
Bevaka tråden