Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Playlist

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-22 20:16

Hur har ni delat upp musiken på er iPod? Vad har ni för playlist?

Skulle behöva lite tips på hur jag kan strukturera upp min iPod.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 20:44
Ursprungligen av Ere:

Hur har ni delat upp musiken på er iPod? Vad har ni för playlist?

Skulle behöva lite tips på hur jag kan strukturera upp min iPod.

Använder inga playlists, spelar upp musiken efter genre eller artist.

Hälsningar
Raptor

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 20:46

Jag spelar upp efter Album såklart! Det är ju så det är meningen att musiken skall lyssnas på! En enskild låt säger inte särskilt mycket om en artist. But hey, that's just me!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-23 08:28

Spelar alltid upp efter genre eller artist eller album... eller så spelar jag upp alltihop blandat. fast genre har jag inte riktigt som dom ska vara. har väll all musik uppdelad i kanske 10st genrer. (just nu ca 30gb musik).
Ska köpa anapod och då börja göra lite playlists... just nu e det för bökigt för o orka och det fungerar lika bra som jag kör nu

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-23 08:50

Jag använder spellistor till den musik som jag inte lyssnar på som album, t.ex. trance-låtar, nya singlar m.m, eller helt enkelt de låtar som är värda en extralyssning utan att lyssna genom hela albumet.
Helst skulle jag velat använda smarta spellistor, men jag vill inte använda iTunes autosynkning som krävs isf...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 09:57

Beror på vad för sorts person du är, jag har några album med de dåliga låtarna bortplockade.

Sedan 2 mixade, en men avslappningsmusik/lugn, som The Postal Service eller The Eagles, och sedan en mera aktiv lista om updateras jämnt och ständigt med brett urval av musik, allt från Feature Cast till Linkin Park.

fast det är ju bara jag

//C

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-06-23 12:04

Jag har följande playlists.

Trance/Dance/House
DIF/Coca Carola
Innan Match
Hip Hop
Nya Trance Singlar
Nya Singlar
Livesets
On-The-Go

Det här funkar perfekt för mig

Jag använder smarta spellistor i iTunes. För att fylla upp min mini har jag gjort så här:

* 50 mest spelade
* Högsta betyg (5-stjärniga låtar)
* Minst nyligen spelat
* Senast tillagda

Sen har jag även gjort en vanlig playlist där jag lägger in låter manuellt för att fylla upp utrymmet som är kvar.

Smarta playlists äger!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 13:14
Ursprungligen av Richard_:

* Högsta betyg (5-stjärniga låtar)

Smarta playlists äger!

att sitta och betygsätta över tusen låtar.......får jag bara säga.......allvarligt, tar ju typ 10 sek per låt, alltså 6 låtar i minuten så du snittar på 133 minuter....(om jag har räknat rätt).....det känns som 2 bortkastade två timmar....och lite till

//C

Ursprungligen av Archduk3:

att sitta och betygsätta över tusen låtar.......får jag bara säga.......allvarligt, tar ju typ 10 sek per låt, alltså 6 låtar i minuten så du snittar på 133 minuter....(om jag har räknat rätt).....det känns som 2 bortkastade två timmar....och lite till

//C

Jag betygsätter dem allt eftersom jag lyssnar, tro inte att alla mina låtar fått ett betyg!
Just nu har jag 38 5-stjärniga av mina 1082 låtar på iPoden... Men det ökar lite då och då!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 13:45
Ursprungligen av Richard_:

Jag betygsätter dem allt eftersom jag lyssnar, tro inte att alla mina låtar fått ett betyg!
Just nu har jag 38 5-stjärniga av mina 1082 låtar på iPoden... Men det ökar lite då och då!

ok, skulle vilja säga att spendera 133 min med www.no-life.com som sagt.

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 17:51
Ursprungligen av Archduk3:

ok, skulle vilja säga att spendera 133 min med www.no-life.com som sagt.

//C

Fick krupp och har nu suttit i 1 timme och "stjärnat" en massa låtar.....så är det när man inte har något att göra

//C

jag kör playlists , elelr varje album gör jag till en playlist.....:P

Jag kör via genre. Jag bläddrar via genre och lyssnar på album.

1
Bevaka tråden