Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod och hanteringen ...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej
hur hanterar man egentligen ipod med macen ???

när jag lägger till ny musik i ipod ikonen på skrivbordet så uppdateras det ingenting på min ipod. ska allting göras i itunes ?

när jag har kryssat för automatisk uppdatering så dyker det inte upp någon ikon på skrivbordet, så jag måste göra allt manuellt. varför ?

om jag tar bort en låt eller album på ipoden spellista i itunes, varför finns det kvar i själva ipoden sen ????
gör man samma sak i ipod ikonen (lägger till eller tar bort musik) så händer det inte en skit i själva ipoden, så var är det egentligen denna ipod ikon till för ?

jag vill lägga till musik eller ta bort musik och att det skär i ipoden också, men gör jag det i itunes eller vart ???!!!???

jag måste säga att så himla enkelt, som det står överallt i ipodreklam, är det f-n inte.
besvikelse.

mvh

Det som ligger på skrivbordet är iPodens hårddiskikon. Där hanterar du iPoden som vilken hårddisk som helst. De filerna du lägger till här finns inte i iPodens menysystem.

Musiken hanterar du genom iTunes. Du kryssar för om du vill att iPoden ska synka hela biblioteket du har eller särskilda spellistor. Om du ändrar filerna som finns med på spellistan eller biblioteket ändras dom på iPoden.

Fråga mer så ska jag eller någon annan svara mer. Det är rätt enkelt bara man vet hur det funkar

1
Bevaka tråden