Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon bra sida och ladda ner gratislåtar?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja ha några tips om någon bra sida och ladda ner låtar på.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 09:30
Ursprungligen av Neromannen:

Jag skulle vilja ha några tips om någon bra sida och ladda ner låtar på.

Olaglig nedladdning av musik diskuteras inte här

//C

Finnns i för sig sidor där man helt lagligt kan ladda ner musik..

För det första var det de jag menade och det andra, vilka om du vet?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-30 11:06
Ursprungligen av Archduk3:

Olaglig nedladdning av musik diskuteras inte här

//C

För övrigt är det inte olagligt att ladda ner musik (än så länge), bara att dela ut...
Även om det kanske är förbjudet på detta forum

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 11:45
Ursprungligen av kainen:

För övrigt är det inte olagligt att ladda ner musik (än så länge), bara att dela ut...
Även om det kanske är förbjudet på detta forum

Ok förlåt då, men mina direktiv är att säga att det inte är tillåtet att tala om HÄR på forumet.

Och användadet av Kazaa är förbjudet, även Direct Connect och men hemsidor är ok.

Men nu har vi rett ut detta eller??

//C

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-30 13:37

Användandet av Kazaa och DC och liknande är ju knappast förbjudet, det handlar ju om vad du använder det till.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 13:41
Ursprungligen av Spyder:

Användandet av Kazaa och DC och liknande är ju knappast förbjudet, det handlar ju om vad du använder det till.

Kazaa är faktiskt förbjudet, Direct Connect är inte förbjudet men att dela ut filer på det p2p viset är olagligt. och DC kräver väl några gig om jag har hört rätt, så det är indirekt olagligt också

//C

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-30 13:47

På vilket sätt skulle Kazaa vara förbjudet? Om du använder det för att dela ut dina semesterbilder på familjen, din egenhändigt komponerade låt eller din blivande roman så kan du ju knappast bli åtalad för det. Och mig veterligen så måste man väl inte dela ut något genom Kazaa för att använda det, eller?

Att dela ut copyrightskyddat material utan upphovsmannens tillåtelse är däremot olagligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 13:51
Ursprungligen av Spyder:

På vilket sätt skulle Kazaa vara förbjudet? Om du använder det för att dela ut dina semesterbilder på familjen, din egenhändigt komponerade låt eller din blivande roman så kan du ju knappast bli åtalad för det. Och mig veterligen så måste man väl inte dela ut något genom Kazaa för att använda det, eller?

Att dela ut copyrightskyddat material utan upphovsmannens tillåtelse är däremot olagligt.

Programmet kazaa är olagligt enligt svensk lag. och skrik inte på mig jag läste det i ett par tidningar. kanske därför det inte är lika vanligt.

Sedan är det själva p2p på något visst sätt som är olagligt, men kazaa är olagligt, annars skulle jag använda det när jag skickar mina filer mellan mina kompisar...

//C

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-06-30 20:12
Ursprungligen av Archduk3:

Programmet kazaa är olagligt enligt svensk lag. och skrik inte på mig jag läste det i ett par tidningar. //C

Du måste läst fel, Spyder har helt rätt, så länge man inte skickar ut filer (copyright skyddade) till någon annan så är det helt lagligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 21:26
Ursprungligen av Maverick:

Du måste läst fel, Spyder har helt rätt, så länge man inte skickar ut filer (copyright skyddade) till någon annan så är det helt lagligt.

Javisst men programmet Kazaa är förbjudet....det har inget med filerna att göra, själva programmet är förbjudet.

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-01 07:36
Ursprungligen av Archduk3:

Javisst men programmet Kazaa är förbjudet....det har inget med filerna att göra, själva programmet är förbjudet.

//C

Det tror jag inte heller på... kan du hänvisa till en artikel i en tidning?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-01 22:20

Jag lovar att du knappast kan hitta en lag som säger "Kazaa är förbjudet" det vore mycket konstigt eftersom det är nerladdningen i sig som är olaglig, programmet går faktist att använda till lagliga saker också.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-01 23:36
Ursprungligen av Maverick:

Jag lovar att du knappast kan hitta en lag som säger "Kazaa är förbjudet" det vore mycket konstigt eftersom det är nerladdningen i sig som är olaglig, programmet går faktist att använda till lagliga saker också.

FEL FEL FEL! Nerladdningen är inte olaglig än, det är helt lagligt att ladda ner copyright skyddade låtar... MEN det är olagligt att dela ut dessa.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-03 01:17
Ursprungligen av kainen:

FEL FEL FEL! Nerladdningen är inte olaglig än, det är helt lagligt att ladda ner copyright skyddade låtar... MEN det är olagligt att dela ut dessa.

Självklart, skrev fel, det är precis som du säger helt lagligt att ladda ner men inte att dela ut. Vad jag ville få fram var att kazaa inte i sig är olagligt och tänkte då inte riktigt på vad jag skrev i övrigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-02 09:52

Nej klart det inte finns en lag där det står det, men tror du det finns en lag i usa där det stod "Du får inte har Napster". Det är användadet av det som olagligt......

oj....hade fel

Citat:

Peer 2 Peer och fildelning

P2P är inte förbjudet i sig, och kommer inte bli det heller i det nya lagförslaget. Kazaa, Kazaa Lite, Morpheus och liknande program är inte, och kommer inte att bli, olagliga att ladda ner eller använda. Så länge programmen har lagliga användningsområden (också) är det inte heller olagligt att tillhandahålla dem till andra. Att dela med sig av program som bara är till för att komma förbi koder kommer, om lagförslaget går igenom, att ses som medhjälp till upphovsrättsintrång

Om du är en generös person och vill hjälpa andra att få tag i musik och filmer, eller om du vill tjäna pengar på att piratkopiera, kan du få större problem. Att lägga ut film eller musik på nätet ses som tillgängliggörande för allmänheten enligt UrL, (eller "konstnärligt snatteri" enligt Thomas Bodström). Och risken för att Antipiratbyrån, RIAA och liknande sammanslutningar ska börja intressera sig för ditt fall ökar också.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-02 10:11
Ursprungligen av Archduk3:

Nej klart det inte finns en lag där det står det, men tror du det finns en lag i usa där det stod "Du får inte har Napster". Det är användadet av det som olagligt......

oj....hade fel

Fel igen. det är INTE olagligt att använda p2p program... det är dock olagligt att dela ut copyright skyddade filer.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-02 10:15
Ursprungligen av kainen:

Fel igen. det är INTE olagligt att använda p2p program... det är dock olagligt att dela ut copyright skyddade filer.

Ok.....nu kommer frågan då.....är du dum eller bara är det så att du inte lärt dig läsa?

jag skrev att jag hade fel och sedan citerade vad piratbyrå.se säger......

läs nästa gång....

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-02 11:36
Ursprungligen av Archduk3:

Ok.....nu kommer frågan då.....är du dum eller bara är det så att du inte lärt dig läsa?

jag skrev att jag hade fel och sedan citerade vad piratbyrå.se säger......

läs nästa gång....

//C

Väx upp... du är lite för sur i dina inlägg... mankan missa saker ibland.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-02 11:45
Ursprungligen av kainen:

Väx upp... du är lite för sur i dina inlägg... mankan missa saker ibland.

Du har helt rätt, det var andra faktorer som spelade in. Och jag har lyckats med samma sak själv....jag ber om ursäkt

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-02 15:26
Ursprungligen av Archduk3:

Du har helt rätt, det var andra faktorer som spelade in. Och jag har lyckats med samma sak själv....jag ber om ursäkt

//C

OT: Trevlig helg, dags o sluta jobbet snart

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 09:48

ok det jag skrev var förhastat men du förstår varför jag trodde som jag gjorde hoppas jag.

och tyvärr käner jag inte till någon sida

//C

Ursprungligen av Archduk3:

ok det jag skrev var förhastat men du förstår varför jag trodde som jag gjorde hoppas jag.

och tyvärr käner jag inte till någon sida

//C

ok, men tack ändå

kolla här...jag har laddat ner några bra låtar härifrån

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-30 11:05

http://www.mp3.com/ har väll en del.

1
Bevaka tråden