Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lågt ljud, vad göra?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blev förvånad första gången jag satte på min Ipod för att lyssna, och märkte hur pass mycket jag var tvungetn att höja volymen för att det skulle bli tillräckligt högt. Jag kanske är lite smådöv, vilket i sådana fall vore konstigt eftersom jag ännu inte är någon "inbiten" lyssnare. (Har inte tinitus etc.) Detta borde annars bero på att signalen från datorn till ipoden är alltför svag. I sådana fall, är det någon som vet hur man förstärker signalen i Itunes? Någon kanske kanske upplevt detsamma och åtgärdat detta.

John

Jo jag upplever också att ipoden har ganska låg volym.

Köpte en iPod i USA som gick sönder efter en vecka. Fick tillbaka en europeisk version, märkte direkt att volymen var mycket lägre.

Om jag jämför hur pass hög musik det var när man kopplade från datorn till förstärkarn jämfört med ipoden känns det som ipoden är betydligt lägre.

Glömde säga att det finns ett program eller hack som man kan göra för att ta bort den euopeiska volymspärren, har jag läst iallafall.

Sök på forumet!

  • Medlem
  • 2004-07-06 13:27

koppla in ipod, öppna itunes, markera alla låtar, högerklicka på valfri låt, klicka på info, höj eller sänk på volymjustering!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-07-06 13:27

Apple har ju lagt in volymbegränsning på europeiska iPods (tack för det Frankrike!) så den spelar lägre än sin amerikanska motsvarighet.

Har du pc kan du kolla in euPod volume boost, för mac finns iPodVolumeBooster. Bl.a.

Lågt ljud

Tackar så mycket! Ska prova det. Programmet verkar bra på alla dess sätt. Bättre ljudkvalite´ etc.

John

Lågt ljud kan förståss även uppstå om man använder ett par svårdrivna lurar!

Högt ljud - åter!!!

AHHHHH, Det finns inga gränser. Nu kan jag höja volymen tills trumhinnorna sprängs.
Ny dimension, annan spelare. Rekommenderas stark, för de som vill ROCKA!

John

1
Bevaka tråden