Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterierna och USB!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-11 01:11

Hej allihopa.. Jag funderar på att köpa en ipod mini.. Men jag har nåra funderingar..

1. I min nuvarande dator är jag inte säker om jag har usb 1.1 eller 2.0 om jag köper en mini och upptäcker att jag har 1.1.. Kommer verkligen minin att fungera då, eller skiter sig alltsammas och jag måste sälja den?

2. Klassisk fråga till ipodarna.. När batterierna börjar tyna i en ipodmini som dom förr eller senare kommer att göra.. Vad gör man då?! Jag vet att mini knappt finns i Sverige.. Men är det någon som vet om man kommer att kunna att köpa batterier som man kan byta själv eller måste man lämna in den. Eller är det bara att köpa en ny?!

3. Någon som vet vad det är för systemkrav på datorn om man skaffar en ipod mini?

Tack allesammas på förhand! // U_0

1.
USB är bakåtkompatibelt så egentligen borde det gå, men du får leva med mkt sämra överföringshastighet. Om inte så kostar ett extra USB-kort till datorn ca. 199,-. Småpengar alltså!

2.
Vet inte om batterier finns till den än, men finns det inte så kommer det säkert ut, på samma sätt som det finns till de vanliga iPodarna. Dock är det ett problem för framtiden!

3.
Systemkrav:
iPod för Mac kräver en Macintosh med inbyggd FireWire och Mac OS X 10.1.5 eller senare (Mac OS X 10.3 rekommenderas). iPod för Windows kräver en PC med inbyggd FireWire- eller USB 2.0-port eller Windows-certifierat FireWire- eller USB 2.0-kort, och Windows 2000 eller Windows XP Home eller Professional.

• Medlem
  • 2004-07-11 12:58

Tack så jättemycket för svaren!

Men vad innebär Windows-certifierat FireWire- eller USB 2.0-kort igentligen?

1
Bevaka tråden