Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini released !!!! Www.apple.se

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av minipod:

om båda har en och har fått den innan den fanns i Sverige då är det lungt.
Men om nån som köpt den från Sverige när den lanseras i vanliga butiker försöker impa, då jävlar!

Möjligen så köper man en iPod mini för att lyssna på musik? :rolleyes: Och man kan ju fortfarande impa på de som inte har en iPod mini om man av någon anledning skulle vilja det, även om de finns de som har haft iPod mini jättelänge (läs, minst en eller två månader) innan de flesta andra.

Hah man köper ju iPoden för att lyssna på musik, som Ola Lidén säger. Om man går runt och flashar den har man inte rikitgt förstått syftet med att ha en, tycker jag. Sen att den är ruggigt snygg, är ju en annan femma.

Ursprungligen av funkyfreD:

Hah man köper ju iPoden för att lyssna på musik, som Ola Lidén säger. Om man går runt och flashar den har man inte rikitgt förstått syftet med att ha en, tycker jag. Sen att den är ruggigt snygg, är ju en annan femma.

Klart man köper en för att lyssna på musik med, men att impfaktorn är hög är bara en bonus!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-12 19:21

Jag vet inte om nån har sett det,
men siba har lagt upp en feting nedräknare på deras sida...

www.siba.se

va bara 11 dagar kvar?
då måste jag flasha somfan nu i 11 dagar!

  • Medlem
  • 2004-07-13 19:27

fan synd att man beställde ett par dagar för sent, får väll lov att vänta i två veckor mer än 'alla' andra då.

  • Medlem
  • 2004-07-13 19:28
Ursprungligen av rot8:

fan

får väll be om ursäkt för mitt grova språk

Ursprungligen av rot8:

fan synd att man beställde ett par dagar för sent, får väll lov att vänta i två veckor mer än 'alla' andra då.

bra där att du sätter ordet alla inom dessa tecken, " " starkt!

Låter ganska patetiskt att vissa köper en ipod för att ipmpa.. Har man inget utseende att "impa" med och måste locka till sig folks blickar med en ipod? Vad är det som lockar till sig blickarna, jo designen men det är ju knappast någon lyx vara, 2500-3000kr kan alla ganska enkelt bara hosta upp utan att blinka (bortsett från studerande). Är det lyxen som impar?.. knappast... Är det designen som impar? jupp... Är det jag har före dig pelutta dig som impar? mja knappast det heller...
När folk därute ser en sak som de sedan inte kan hitta i affärerna glömmer de ganska snabbt bort vad det var osv.. Men finns den att se för allmän njutning i ett skyltfönster etc växer "vill ha" kännslan fram. De som egentligen nu känner till iPod mini är folk som läser teknik tidningar surfar på nätet och är sugen på någon ny mp3 spelare och kanske sett minin eller kanske har en ipod g3 etc men vi är en minoritet av den stora skara folkmassan.
En som är van att ha saker, leva en viss standard osv behöver inte skryta om det för det e vardags mat för honom.. En som aldrig brukar få uppleva vissa saker låt oss nu säga ha en pryl x antal månader före svenska butikerna kanske gärna vill hojta och skrika och skylta med den och visa att han kan och har....
Du kommer inte vara ensam med din ipod minin och de människorna som köper den efter dig tar inte efter "dig"... Kan tänka mig att det är en grund stomme i dina argument och därför vill du flasha och skrika att du hade den först hit och dit.
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket

Ursprungligen av kiriakos:

Låter ganska patetiskt att vissa köper en ipod för att ipmpa.. Har man inget utseende att "impa" med och måste locka till sig folks blickar med en ipod? Vad är det som lockar till sig blickarna, jo designen men det är ju knappast någon lyx vara, 2500-3000kr kan alla ganska enkelt bara hosta upp utan att blinka (bortsett från studerande). Är det lyxen som impar?.. knappast... Är det designen som impar? jupp... Är det jag har före dig pelutta dig som impar? mja knappast det heller...
När folk därute ser en sak som de sedan inte kan hitta i affärerna glömmer de ganska snabbt bort vad det var osv.. Men finns den att se för allmän njutning i ett skyltfönster etc växer "vill ha" kännslan fram. De som egentligen nu känner till iPod mini är folk som läser teknik tidningar surfar på nätet och är sugen på någon ny mp3 spelare och kanske sett minin eller kanske har en ipod g3 etc men vi är en minoritet av den stora skara folkmassan.
En som är van att ha saker, leva en viss standard osv behöver inte skryta om det för det e vardags mat för honom.. En som aldrig brukar få uppleva vissa saker låt oss nu säga ha en pryl x antal månader före svenska butikerna kanske gärna vill hojta och skrika och skylta med den och visa att han kan och har....
Du kommer inte vara ensam med din ipod minin och de människorna som köper den efter dig tar inte efter "dig"... Kan tänka mig att det är en grund stomme i dina argument och därför vill du flasha och skrika att du hade den först hit och dit.
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket

hm, det viktigaste är inte att impa, men visst kan de va kul.
utseendet är det inget fel på, just därför har jag haft iPoden i fickan, endast då jag måste sänka volym eller byta låt glider den upp och då har det kommit en och en annan blick mot mina händer, inget mer.
Så det är inte så att jag spelar ut något sorts "jag är bättre än dig begär".

Men visst, att ha något som inte finns i Sverige är lite status, saken är ju den att både den och jag är så snygga så jag kan knappt bli imponerad av mig själv tillsammans med den.

Skulle jag vilja skryta på riktigt skulle jag fortfarande haft prislappen på mina hörlurar kvar

Visst kanske du och ni andra har fått en lite förvrängd bild av mig och min Mini om att jag har den fastklistrad i pannan på stan men så är det absolut inte, jag lyssnar på musik och mina prylintresserade vänner har gett ifrån sig ett och ett annat "wow", och så var det ju blickarna på stan från olika folk, de flesta mellan 15-30 år.

Tack

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-13 23:46
Ursprungligen av minipod:

Skulle jag vilja skryta på riktigt skulle jag fortfarande haft prislappen på mina hörlurar kvar

Tror inte det skulle impa nånting... de flesta skulle bara tycka att du inte e frisk som lägger så mycket pengar på ett par hörlurar. (ja jag vet att du inte har betalat för dom men det vet inte dom som inte hänger på detta forum.)

Ursprungligen av kainen:

Tror inte det skulle impa nånting... de flesta skulle bara tycka att du inte e frisk som lägger så mycket pengar på ett par hörlurar. (ja jag vet att du inte har betalat för dom men det vet inte dom som inte hänger på detta forum.)

tycker du det är onödigt när, säg Micheal Jacksson köper ett hus för 10 miljoner dollar?
Nej, för han har råd!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 07:21
Ursprungligen av minipod:

tycker du det är onödigt när, säg Micheal Jacksson köper ett hus för 10 miljoner dollar?
Nej, för han har råd!

Jo precis... exakt! men folk skulle tycka att du inte va frisk eftersom de flesta inte skulle lägga så mycket pengar på ett par hörlurar (jag kanske skulle göra det om jag lyssnade på dom först) men nu snackar vi det vanliga dödliga folket och dom vet ju inte om du har råd eller inte... men jag lovar att de flesta skulle tänka att du kunde lagt pengarna på något vettigare

Ursprungligen av kainen:

Jo precis... exakt! men folk skulle tycka att du inte va frisk eftersom de flesta inte skulle lägga så mycket pengar på ett par hörlurar (jag kanske skulle göra det om jag lyssnade på dom först) men nu snackar vi det vanliga dödliga folket och dom vet ju inte om du har råd eller inte... men jag lovar att de flesta skulle tänka att du kunde lagt pengarna på något vettigare

Såhär är det va, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet, men jag försöker komma så nära som möjligt

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 12:02
Ursprungligen av minipod:

Såhär är det va, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet, men jag försöker komma så nära som möjligt

hehe.. jag förstår vad du menar... "I'm just fuckin' with you"
Jag e också prylbög

Ursprungligen av kainen:

hehe.. jag förstår vad du menar... "I'm just fuckin' with you"
Jag e också prylbög

cred

Bevaka tråden