Låter ganska patetiskt att vissa köper en ipod för att ipmpa.. Har man inget utseende att "impa" med och måste locka till sig folks blickar med en ipod? Vad är det som lockar till sig blickarna, jo designen men det är ju knappast någon lyx vara, 2500-3000kr kan alla ganska enkelt bara hosta upp utan att blinka (bortsett från studerande). Är det lyxen som impar?.. knappast... Är det designen som impar? jupp... Är det jag har före dig pelutta dig som impar? mja knappast det heller...
När folk därute ser en sak som de sedan inte kan hitta i affärerna glömmer de ganska snabbt bort vad det var osv.. Men finns den att se för allmän njutning i ett skyltfönster etc växer "vill ha" kännslan fram. De som egentligen nu känner till iPod mini är folk som läser teknik tidningar surfar på nätet och är sugen på någon ny mp3 spelare och kanske sett minin eller kanske har en ipod g3 etc men vi är en minoritet av den stora skara folkmassan.
En som är van att ha saker, leva en viss standard osv behöver inte skryta om det för det e vardags mat för honom.. En som aldrig brukar få uppleva vissa saker låt oss nu säga ha en pryl x antal månader före svenska butikerna kanske gärna vill hojta och skrika och skylta med den och visa att han kan och har....
Du kommer inte vara ensam med din ipod minin och de människorna som köper den efter dig tar inte efter "dig"... Kan tänka mig att det är en grund stomme i dina argument och därför vill du flasha och skrika att du hade den först hit och dit.
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket
hm, det viktigaste är inte att impa, men visst kan de va kul.
utseendet är det inget fel på, just därför har jag haft iPoden i fickan, endast då jag måste sänka volym eller byta låt glider den upp och då har det kommit en och en annan blick mot mina händer, inget mer.
Så det är inte så att jag spelar ut något sorts "jag är bättre än dig begär".
Men visst, att ha något som inte finns i Sverige är lite status, saken är ju den att både den och jag är så snygga så jag kan knappt bli imponerad av mig själv tillsammans med den.
Skulle jag vilja skryta på riktigt skulle jag fortfarande haft prislappen på mina hörlurar kvar
Visst kanske du och ni andra har fått en lite förvrängd bild av mig och min Mini om att jag har den fastklistrad i pannan på stan men så är det absolut inte, jag lyssnar på musik och mina prylintresserade vänner har gett ifrån sig ett och ett annat "wow", och så var det ju blickarna på stan från olika folk, de flesta mellan 15-30 år.
Tack