Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iRiver steget före iPod?

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ehh sådär tycker jag.

Vad är det för speciellt med iPodens kvalitet, mer supporten som är mkt bra o hjälpsam.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-06 15:06
Ursprungligen av Fredrikipod:

Ehh sådär tycker jag.

Vad är det för speciellt med iPodens kvalitet, mer supporten som är mkt bra o hjälpsam.

Tjaa... allting ser perfekt ut, fungerar perfekt, snygg design... grymmt bra ljudkvalite. och den känns som en riktigt stadig kvalitetsprodukt när man håller i den. inte som när man håller i en iRiver och det känns som man håller i ett halvtomt 1,5dl mjölkpaket...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-06 19:00

elektronen om du nu inte vill ha en mp3 till att bara lyssna på musik till utan massa annat konstigt varför köpa en musikspelare???? om du tänker efter... man köper väl inte en musikspelare för att ta foton etc.???

Färgskärm behövs på tre ställen, på en datorskärm, på en TV och på mobilen!

thats it, the rest is shit

Ursprungligen av minipod:

Färgskärm behövs på tre ställen, på en datorskärm, på en TV och på mobilen!

thats it, the rest is shit

Så varför skall du ha den på mobilen? Du skall bara snacka i den?

Stoffeb: Ja, kanske man skall utnyttja de 40GB man har till något mer än musik när man reser. Man har ju betalt 5000,- för prylen, eller?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 13:51
Ursprungligen av minipod:

iofs va det där bara designpriser... men iaf...

Ursprungligen av kainen:

iofs va det där bara designpriser... men iaf...

designen är halva grejen ffs!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 14:19
Ursprungligen av minipod:

designen är halva grejen ffs!

Nej... Ljudet är 70%, designen är 15% och användarvänligheten är 15%

Ursprungligen av kainen:

Nej... Ljudet är 70%, designen är 15% och användarvänligheten är 15%

Ljud 45
Design 50
Impfaktor för att man hade den innan den fanns i Sverige 200
Användarvänligheten kommer med designen

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 14:29
Ursprungligen av minipod:

Ljud 45
Design 50
Impfaktor för att man hade den innan den fanns i Sverige 200
Användarvänligheten kommer med designen

Du kan inte mena att du skulle hellre köpa en snygg spelare som låter CRAP än en lite fulare som låter grymmt bra? Man har den ju mest för ljudets skull o sen för att den har snygg design.
Användarvänligheten syftade jag mer på menyer o hur lätt det är att välja låtar, göra playlist mm.. det har inget med designen att göra.

Ursprungligen av kainen:

Du kan inte mena att du skulle hellre köpa en snygg spelare som låter CRAP än en lite fulare som låter grymmt bra? Man har den ju mest för ljudets skull o sen för att den har snygg design.
Användarvänligheten syftade jag mer på menyer o hur lätt det är att välja låtar, göra playlist mm.. det har inget med designen att göra.

de va 50/45 på design ljud så de är inte så jag menar

men hellre en Mini än nån ful skitspelar som kanske låter bättre

vilket inte finns då men jag tog det som exempel

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 14:38
Ursprungligen av minipod:

de va 50/45 på design ljud så de är inte så jag menar

men hellre en Mini än nån ful skitspelar som kanske låter bättre

vilket inte finns då men jag tog det som exempel

hehe... okej, förstår vad du menar

Kära Kainen;

Som du förstår så var aldrig min mening att diskutera kvalité, utan diskutera Apples framfart med iPod under hela levnadstiden för iPoden. Jag har ägt alla versioner av iPod och även minin har jag. Du som är ganska nybliven ägare borde kanske uttala dig föga, men själv har jag under alla de år jag ägt en iPod tyckt att det var/är en bra produkt. Min kritik riktas framförallt till att det inte förbättras speciallt mycket om man bortser lite från storleken och utseendet. Inte mycket förbättras kring andra funktioner! Men du fattar inte det! Men en sak har du rätt i; det är slutdiskuterat, eftersom dina diskussioner passar bättre i amerikanska forum, där ignoransen är representerat i större utsträckning!

Finns det inga moderatorer här? Det är alldeles för mycket nonchalans, personangrepp och översittartendenser här ..

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-07-09 16:36
Ursprungligen av Will2k:

Finns det inga moderatorer här? Det är alldeles för mycket nonchalans, personangrepp och översittartendenser här ..

Håller med...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 15:31

Elektronen: som sagt... du har fortfarande ingen aning om vad du pratar om. Det spelar väll ingen roll om du nånsin haft en ipod eller om du har haft allihop... du är lika nonchalant och vet lika lite för det.

  • Medlem
  • 2004-07-10 01:37
Ursprungligen av kainen:

Elektronen: som sagt... du har fortfarande ingen aning om vad du pratar om. Det spelar väll ingen roll om du nånsin haft en ipod eller om du har haft allihop... du är lika nonchalant och vet lika lite för det.

Haha, Kainen. Dina svar är skrattretande. Du tar åt dig som om du vore Steve Jobs själv.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-09 15:35

Elektronen: för övrigt vet du inte hur många iPods jag har haft... där det står att jag köpte min iPod gäller min 40GB.

Ursprungligen av elektronen:

Nu är det kanske dags att gå över till färgskärmar ocg det är just vad iRiver gör med sin nya spelare. Även om jag älskar min iPod så funderar man starkt på att ta och köpa en till synes fulare iRiver bara för färgskärmen och batteritiden som är dubbelt så långt, eller 50h med ett externt batteripack som följer med på köpet.

Är det inte dags för Apple att göra en revolutionernade produkt? De verkar ha kommit på efterkälken på mp3-marknaden, eller?

Länk till nya iRiver

elektronen
----------------------------------------------------------
MusikTorget.se - där musiken har sin början

Klart man ska ha färg på skärmen när den ligger nere i fickan och man trycker me en remote för att byta låt. Med andra ord. Klass slår stil. Skit i färgen, vem bryr sig...

  • Medlem
  • 2004-07-11 23:27
Ursprungligen av ajjes89:

Klart man ska ha färg på skärmen när den ligger nere i fickan och man trycker me en remote för att byta låt. Med andra ord. Klass slår stil. Skit i färgen, vem bryr sig...

Ja man kan ju undra varför man har färgseende över huvud taget... eller hur? Haha. iPod är säkert bra, men i nuläget verkar iRiver bättre.

  • Medlem
  • 2005-03-29 20:20

iPod vs. andra musikspelare

I nuläget så är det ju´ iPod vs. andra musikspelare. Att iPodanvändare aldrig kommer att släppa sina iPod's är ett känt faktum. Trots att den har en del brister vad gäller funktioner så tror många iPodanvändare att iPod ändå i sin helhet alltid slår allt. Men den kvarstående frågan är dock: Vad kommer iPodanvändare som tidigare sagt att radio och andra funktioner i musikspelaren bara är skit att säga när även Apple till slut tvingas haka på trenden. De funktioner som tillkommit i senare modeller av spelare, men som folk kanske sagt var totalt onödigt, kom det inga klagomål på sedan.
Eftersom jag älskar min iPod över allt annat på musikspelarmarknaden så väntade jag på photo-modellen. Jag vill ju´ ha lite funktioner. Det blir förmodligen även en iPod nästa gång också - när de förhoppningsvis upprgaderat den rejält.

Ta inte det här personligt. Enligt min mening är iPod trots allt bäst totalt sätt, även om jag flera gånger varit på väg att lockas med av andra företags spelares funktioner. Men jag väntar tills en modell av iPod står upp till mina framtida önskemål innan det blir nytt köp. Det lider trots allt ingen sådan brist på mig än.....

/Hampus

Förstår inte rikitgt vad många här har hängt upp sig på skärmen. Det är inte den jag ville framhäva utan, som sagt innan, framsteg som andra gör med tanke på funktioner, med Apple glömmer det lite. Jag älskar designen av iPod, men för 5000,- skulle jag kanske vilja ha något mer i skalet. Utan tvekan tror jag att Apple kommer att införa många nyheter i 4G iPoden, för att hålla 1:a platsen, men än så länge så kan man klaga lite på det.....

Bevaka tråden