Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini eller 40GB

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar vilken ipod man skulle välja. Jag funderar på minin eller 40gb. Ni som har erfarenhet av dem, villka är för/nackdelarna? Varför valde ni just den ni har? ...

Två helt olika saker tycker jag. Om du vill ha hela din musiksamling på ett ställe, som du alltid lätt kan ta med dig, ska du välja 40 GIGaren. Är du ute efter en portabel mp3 spelare som ska fungera som just det att lyssna på medans du reser etc. i första hand, ska du välja MININ.

Själv valde jag mellan 15 gig eller minin. Eftersom jag egentligen inte är så mkt för att lyssna på musik på tunnelbana o annat, valde jag 15 GIGaren. Jag vill ha en spelare som har de mesta av min musik och som jag kan ta med mig vart jag än åker. Bara att plugga in på landet o sen har man hela sin skivmling där. Plus att jag hemma blir av med långa sladdar till datorn utan kör direkt via podden, mkt snyggare!!

Är mkt nöjd med mitt val, 4 GIG är inte tillräckligt för att ha allt på.

Ursprungligen av Fredrikipod:

Två helt olika saker tycker jag. Om du vill ha hela din musiksamling på ett ställe, som du alltid lätt kan ta med dig, ska du välja 40 GIGaren. Är du ute efter en portabel mp3 spelare som ska fungera som just det att lyssna på medans du reser etc. i första hand, ska du välja MININ.

Själv valde jag mellan 15 gig eller minin. Eftersom jag egentligen inte är så mkt för att lyssna på musik på tunnelbana o annat, valde jag 15 GIGaren. Jag vill ha en spelare som har de mesta av min musik och som jag kan ta med mig vart jag än åker. Bara att plugga in på landet o sen har man hela sin skivmling där. Plus att jag hemma blir av med långa sladdar till datorn utan kör direkt via podden, mkt snyggare!!

Är mkt nöjd med mitt val, 4 GIG är inte tillräckligt för att ha allt på.

'

Ok. Men hur skilljer dom sig rent funktionsmässigt? Och långa sladdar undviker du i vilket fall som helst...

Men jag funderade på priset också. För ca 2600:- får du 4GB och för ca 5200:- får du 10 ggr mer alltså 40GB. Och rent ekonomiskt får man mer för pengarna om man köper 40GB.

Funktionsmässigt skiljer det inte mycket, knappt något vad jag vet.

Vad jag menade med sladdarna var att man kan ha 40 Gigaren som musikspelare med hela sin skivsamling i. Minin blir mer av en portable spelare, för även om 4 GIG är en del räcker det inte på långa vägar till att ha som ända lagringsmedia hemma för musik, då måste man nog ändå koppla stereon till datorn, och därför långa sladdar. Eller fortsätta köra med CD-spelaren som också är bökigt.

Ursprungligen av Fredrikipod:

Funktionsmässigt sklijer det inte mycket, knappt ngt vad jag vet.

Vad jag menada med sladdarna var att man kan ha 40 Gigaren som musikspelare med hela sin skivsamling. Minin blir mer av en portable spelare, för även om 4 GIG är en del räcker det inte på långa vägar till att ha som ända lagringsmedia hemma för musik, då måste man nog ändå koppla stereon till datorn, och därför långa sladdar.

Aaah... ok nu förstod jag. Men om de inte skilljer sig så är det lika bra att köpa 40 GB.

Hur kom det sig att du tillslut valde minin då?

Ursprungligen av Lexulight:

'

Ok. Men hur skilljer dom sig rent funktionsmässigt? Och långa sladdar undviker du i vilket fall som helst...

Men jag funderade på priset också. För ca 2600:- får du 4GB och för ca 5200:- får du 10 ggr mer alltså 40GB. Och rent ekonomiskt får man mer för pengarna om man köper 40GB.

Har man hållit i en Mini så bryr man sig inte längre om att den kostar hälften av en 40 GB, men har en tiondel av utrymmet! Innan du bestämmer dig borde du känna på grejerna, minin är verkligen mini och det märker man verkligen först när man hållt i den.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-13 12:51
Ursprungligen av Homeroplaza:

minin är verkligen mini och det märker man verkligen först när man hållt i den.

Du kanske borde prova hålla i en Jens Of Sweden

Ursprungligen av kainen:

Du kanske borde prova hålla i en Jens Of Sweden

Jens of Sweden ser ut som penitrerade silver stavar!

Ursprungligen av kainen:

Du kanske borde prova hålla i en Jens Of Sweden

Det har jag gjort, kände inget...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-13 23:43
Ursprungligen av Homeroplaza:

Det har jag gjort, kände inget...

Nej precis... för den e mindre än minin
Säger inte att den e bättre.. säger bara att eftersom du sa att minin va så mini

Ursprungligen av kainen:

Nej precis... för den e mindre än minin
Säger inte att den e bättre.. säger bara att eftersom du sa att minin va så mini

iPod Minin är väldigt liten för att vara en hdd-mp3. JOS spelarna har ju flashminnen och inte en hdd i sig. Jag syftade på att minin är mini bland hdd-spelarna och inget annat.
Ska man ha en JOS förresten så ska man ha den senaste med spegelskärm, ruggigt snyggt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 12:00
Ursprungligen av Homeroplaza:

iPod Minin är väldigt liten för att vara en hdd-mp3. JOS spelarna har ju flashminnen och inte en hdd i sig. Jag syftade på att minin är mini bland hdd-spelarna och inget annat.
Ska man ha en JOS förresten så ska man ha den senaste med spegelskärm, ruggigt snyggt!

Hade en JOS innan min pod... o kan säga att jag inte skulle byta min pod mot 15st JOS spelare visst... den fungerade som den skulle... det va grymmt ljud men ipod e ändå en livsstil... en JOS är bara en pryl i prylhavet

Jag ska köpa en ipod i slutet av denna månad. Det kommer nog bli en mini. Jag kommer ha största delen av min skivsamling i iTunes, kommer då byta ut innehållet i minin lite då och då. 4 GB räcker alltså för mig. Sen avgör storleken också.

Jag valde 15 gigaren, ångrar mig att jag inte tog iallafall 20 idag, visste inte så mkt om iPod när jag köpte. I och för sig har jag inte fyllt den helt ännu..

Håller med om att minin är läcker, men den passar inte mitt användningsområde.

jag köpte en ipod 40 gb för mindre än en vecka sen , och jag är jävligt nöjd:)

Jag själv beställde mig en iPod 15GB senast i fredags. Minin må vara liten, men seriöst... 4GB? Och betalar jag 500 kr mer så får jag 15GB istället. Var för mig ett enkelt val.

Ursprungligen av DrRotmos:

Jag själv beställde mig en iPod 15GB senast i fredags. Minin må vara liten, men seriöst... 4GB? Och betalar jag 500 kr mer så får jag 15GB istället. Var för mig ett enkelt val.

Det är det jag menar! Man får mer för pengarna av vanlige ipods. Och i ärlighetens namn är inte dom heller särskillt stora. Med tanke på hur mycket utrymme de har...

1
Bevaka tråden