Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB / FireWire

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är snabbast, USB 2.0 eller FireWire?

Och när jag ringde och beställde min mini sa de att de inte skickar med en usb kabel, stämmer det?

Och slutligen, vad är det för usb kabel som används, en liten eller vanlig?

  • Medlem
  • 2004-07-16 23:48

Firewire är snabbast.

Med min iPod Mini fick jag både Firewire och USB-kabel.

Det är en vanlig.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-17 11:51
Ursprungligen av andyp:

Firewire är snabbast.

Med min iPod Mini fick jag både Firewire och USB-kabel.

Det är en vanlig.

FEL!
iPoden har USB 2.0 och firewire... och USB 2.0 är snabbare... det här har redan diskuterats i en tråd tidigare.
I iPodens fall så spelar det ingen roll för båda standarderna är snabbare än vad hårddisken i iPoden klarar av så båda är lika snabba.

  • Medlem
  • 2004-07-17 12:25
Ursprungligen av kainen:

FEL!
iPoden har USB 2.0 och firewire... och USB 2.0 är snabbare... det här har redan diskuterats i en tråd tidigare.
I iPodens fall så spelar det ingen roll för båda standarderna är snabbare än vad hårddisken i iPoden klarar av så båda är lika snabba.

Ja och det vi kom fram till var att USB 2.0 KAN bli snabbast (480 mbit/s) medan Firewire toppar på 400 mbit/s. Dock har Firewire en högre "medelsnabbhet" vilket gör det snabbast ändå.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 12:33

får man med en USB - kabel eller inte till minin? finns det bara USB 2.0 eller har man något annat om man har en gammal dator?

  • Medlem
  • 2004-07-17 21:04
Ursprungligen av Kaya:

får man med en USB - kabel eller inte till minin? finns det bara USB 2.0 eller har man något annat om man har en gammal dator?

Man får med en sådan..
På äldre datorer finns USB 1.1 det är segare än USB 2.0 Men det går också att köra med USB 1.1 mot Ipod med 2.0 .. Det går bara väldigt segt..
Eller så köper man bara ett Usb 2.0 kort eller firewirekort..

hur kopplar man in firewire kabeln. min finkar ej är det något i XP?

1
Bevaka tråden