Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått den nu!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ååååh va söt den är! Beställde på ebay och fick den idag! Supersnäll säljare! Kul kul!

Har en fråga... Nu håller den på att batteriladdas (genom datorn) Är det ok att föra över låtar, eller ska jag vänta till batteriet är färdigladdat?

Vad jag har förstått så går inte batteriet laddas så många gånger....Så vilket blir bäst för att hålla bra kvalite på batteriet. Om det är som ny mobil, att man ska ladda det fullt och sedan använda den till all batteri är sklut för att ladda den igen.

Är det bara att släppa av låtarna i Flyttbar disk (I:) som vanligt? Hur får man dem i olika kategorier, tex pop, rock etc? Gör man vanliga mappar eller?

MVH Emma Ha en trevlig sommar!!!!!!!!!!

smilen skulle inte vara där....hmm...Det var konstigt...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 15:50
Ursprungligen av Emma83:

Är det bara att släppa av låtarna i Flyttbar disk (I:) som vanligt? Hur får man dem i olika kategorier, tex pop, rock etc? Gör man vanliga mappar eller?

Du ska använda iTunes för att flytta över dina låtar till iPodden, där fixar du även Spellistor och annat. Om du har taggarna okey på låtarna så ordnas de automatiskt in i de olika kategorierna.

Ursprungligen av Emma83:

ååååh va söt den är! Beställde på ebay och fick den idag! Supersnäll säljare! Kul kul!

Har en fråga... Nu håller den på att batteriladdas (genom datorn) Är det ok att föra över låtar, eller ska jag vänta till batteriet är färdigladdat?

Vad jag har förstått så går inte batteriet laddas så många gånger....Så vilket blir bäst för att hålla bra kvalite på batteriet. Om det är som ny mobil, att man ska ladda det fullt och sedan använda den till all batteri är sklut för att ladda den igen.

Är det bara att släppa av låtarna i Flyttbar disk (I:) som vanligt? Hur får man dem i olika kategorier, tex pop, rock etc? Gör man vanliga mappar eller?

MVH Emma Ha en trevlig sommar!!!!!!!!!!

Grattis till en fantastisk pryl! Vilken färg köpte du?

Svar på dina frågor så gott jag kan:
Det är ofarligt att föra över låtar medan din iPod laddas. Det enda som är viktigt är att du tänker på att trycka på Eject-knappen i iTunes innan du kopplar loss din iPod från en dator som är på.

Jag laddar min mini varje natt och tror inte att batteriet tar jättemycket stryk av detta.

Flyttar låtarna gör du i iTunes så följer kategorierna automatiskt med.

En 4G? Det stod visserligen "leverans nu!" men kunde aldrig tro att det skulle gå såå snabbt...

Vad gäller batteriet så finns det en hel del skrivet om det. En kortfattad guide på svenska hittar du här: http://www.ipodstyle.se/forum/showthread.php?t=43

Du kan inte sortera i mappar eftersom iPoden inte använder mappar för att sortera utan en s k databas. Dessutom måste du använda ett särskilt program som iTunes eller Ephod för att föra äver dina låtar. Se till att ID3-taggarna (där lagras info om artist/låtnr/skriva/gengre osv) för din låtar är ok. Det kan du göra genom att föra över låtarna till iTunes, markera en låt och sen välja visa info. Om dina taggar är ok är det lätt att sortera sen på iPoden.

Sen kan du alltid skapa spellistor med vissa låtar och listorna till vad du vill, typ som jag: gym, dans, cykling och lugn musik.

Ursprungligen av Mr. Mango:

En 4G? Det stod visserligen "leverans nu!" men kunde aldrig tro att det skulle gå såå snabbt...

Jag förmodar att det var en iPod Mini hon köpt eftersom hon skrev att hon köpt den via ebay. Eftersom iPod G4 släpps idag blir det lite tajt att få den hitskickad så snabbt från USA.

Ja det är en ipod mini...Det är ju en diskussion om minis ju Vet inte vad en 4g är för nåt...hmm...

Hur som helst kommer det ta en evighet för mig att lära mig sortera rätt...Vill ha det indelat i musicgener men förstår inte hur jag lägger till mapparna...Dom sorterar ju sig själv och helt fel enligt mig..mysko...

Den kostade 2.400 inräknat frakt och minisen, en guldig

Emma

Ursprungligen av Emma83:

Ja det är en ipod mini...Det är ju en diskussion om minis ju Vet inte vad en 4g är för nåt...hmm...

Hur som helst kommer det ta en evighet för mig att lära mig sortera rätt...Vill ha det indelat i musicgener men förstår inte hur jag lägger till mapparna...Dom sorterar ju sig själv och helt fel enligt mig..mysko...

Den kostade 2.400 inräknat frakt och minisen, en guldig

Emma

4g är den nyaste generationen av dom vanliga "stora" iPodarna.

Du kan skapa en "Smart Playlist" för varje genre du vill ha så kan du synka dom med iPoden.

För att skapa en smart playlist klickar du på File -> New Smart Playlist.

Sedan lägger du till ett villkor, i det är fallet är väl "Genre is <Valfri genre>"

Se till att du har Live Updating ikryssat också.

Sedan klickar du på ok, så kommer den smarta playlisten skapas.

1
Bevaka tråden