Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hålla i en Ipod mini?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-14 22:59

Är ruskigt sugen på en Ipod Mini och är väl på väg att lägga en beställning hos Apple Store, men det skulle kännas bra att ha sett själva minin innan man beställer. Inte för att jag på något sätt tvivlar på dess fullkomlighet, men ändå. Hur ordnar man egentligen det här i Göteborg? Har Macforum någon man kan få titta och känna lite på?

Sen undrar jag om de utlovade 4 veckornas leveranstid verkligen kommer stämma, skulle kännas jobbigt att behöva vänta det dubbla men det finns väl inga alternativ. Är det någon som vet hur det ser ut i USA nu, har de kommit ikapp efterfrågan så att de finns att köpa i affärerna nu?

Apple säger visst att Ipoden är en produkt som kan få PC-användare att glida över till Mac, och vete sjutton om jag inte håller på att göra just det..

Min kusin i Usa säger att tillgången abslout inte kommit ikapp efterfrågan.
Det där med att glida över till Mac de kan jag faktiskt hålla med om.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 23:19
Ursprungligen av minipod:

Min kusin i Usa säger att tillgången abslout inte kommit ikapp efterfrågan.
Det där med att glida över till Mac de kan jag faktiskt hålla med om.

glida över till mac... nej... MEN är mycket mer vänligt inställd till mac nu än innan iPoden. skulle till o med kunna tänka mig en bärbar liten sak...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-14 23:32

Ja, det är precis vad jag tänker också.. de vita bärbara Mac:arna är ju GRYMT snygga tycker jag. Trist att man har PC hemma bara.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 23:36
Ursprungligen av gurne:

Ja, det är precis vad jag tänker också.. de vita bärbara Mac:arna är ju GRYMT snygga tycker jag. Trist att man har PC hemma bara.

Nääh... inte trist att man har PC hemma...
Men trist att man inte har en bärbar mac OCKSÅ

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-15 08:56
Ursprungligen av kainen:

Nääh... inte trist att man har PC hemma...
Men trist att man inte har en bärbar mac OCKSÅ

Jo, det var liksom lite det jag menade också även om det inte precis framgick tydligt kanske. Problemet är ju bara att det kanske är lite jobbigt att ha både PC och Mac eftersom de inte är helt kompatibla, men vad sjutton, det kanske inte gör nåt? Skit samma, man borde väl ha en bärbar Mac i vilket fall..

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 09:17
Ursprungligen av gurne:

Jo, det var liksom lite det jag menade också även om det inte precis framgick tydligt kanske. Problemet är ju bara att det kanske är lite jobbigt att ha både PC och Mac eftersom de inte är helt kompatibla, men vad sjutton, det kanske inte gör nåt? Skit samma, man borde väl ha en bärbar Mac i vilket fall..

Finns ju program som gör att dom kan läsa varandras discar... och över nätverket e det ju inga problem att föra över filer osv.
Om jag skulle ha en bärbar mac så skulle den ändå bara vara ett (dock jävligt snyggt) kompliment till min PC när jag är på resande fot

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-17 20:15

Hej på er. Har ni frågor angående Mac och ett eventuellt köp så finns det ett speciellt switcherforum för detta på www.99mac.se som förövrigt är ett av de största forumen för mac i norden. Massor med folk som har glidigt runt där i flera månader innan de köpt mac. Kan garantera att ni är mer än välkommna. /acke

  • Medlem
  • 2004-07-20 08:29

välkommna till 99mac. -viftar med sin PowerBook-

Akta er, skulle använda min vita iBook som komplement till PC:n, sen dess har jag bara rört PC:n för att spela spel... Och just det, köpte macen tack vare min iPod G3, efter en tid i 99macs forum.

Ja, en powerbook skulle helt klart vara mest intressant, om man hade pengarna. 12" eller 15", 17" verkar lite väl stort.

1
Bevaka tråden