Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta musik från iPod till PC?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 20:39

iPod-PC

Blir tokig av att man inte kan flytta låtar från iPoden till datorn med iTunes.
Måste man använda copy/paste för att flytta låtar från en dator till en annan..?

Vet att frågan dykt upp här innan, men får ingen klarhet.. Hur gör man?
iPodRip från the little appfactory ska fungera bra till mac, men jag har ju PC..

Tacksam för svar
Magnus

Windows-iPod:ar (som är FAT32-formaterade) dyker ju upp som en "Removable Drive", och i nån underkatalog där ligger alla ljudfilerna. De heter oftast bara t.ex. 1234.mp3, men de har ju fortfarande ID3-taggarna kvar. Vill du ha alla låtar är det ju bara att ta rubbet, sen finns det gott om program (t.ex. MP3 Tag Tools) som kan göra massdop av filerna. Vill du bara ha några (och inte orkar kopiera in rubbet till HD) kan man åtminstone i Windows XP se ID3-taggarna direkt i explorern (om man väljer View / Details).
Sen kan både XPlay och EphPod titta på låtarna på iPoden, och tillåter kopiering in till hårddisken.

Ursprungligen av Stäck:

Windows-iPod:ar (som är FAT32-formaterade) dyker ju upp som en "Removable Drive", och i nån underkatalog där ligger alla ljudfilerna. De heter oftast bara t.ex. 1234.mp3, men de har ju fortfarande ID3-taggarna kvar. Vill du ha alla låtar är det ju bara att ta rubbet, sen finns det gott om program (t.ex. MP3 Tag Tools) som kan göra massdop av filerna. Vill du bara ha några (och inte orkar kopiera in rubbet till HD) kan man åtminstone i Windows XP se ID3-taggarna direkt i explorern (om man väljer View / Details).
Sen kan både XPlay och EphPod titta på låtarna på iPoden, och tillåter kopiering in till hårddisken.

Hur hittar man underkataloger ?

Ursprungligen av Quiksiver:

Hur hittar man underkataloger ?

Jag hitta tack ändå

• Oregistrerad
  • 2004-06-06 14:23

Är frågan fortfarande aktuell så kan jag rekommendera Anapod från http://www.redchairsoftware.com.
Den klarar transfer åt båda hållen, i det fall att du skulle få en hd-krash eller "nåt".

Dessutom har den en massa andra fräcka features som web interface för browsing av innehållet på ipod och "utforskar" gränssnitt för allt annat...klarar allt som itunes gör.

Ursprungligen av mangeliljeqvist:

iPod-PC

Blir tokig av att man inte kan flytta låtar från iPoden till datorn med iTunes.
Måste man använda copy/paste för att flytta låtar från en dator till en annan..?

Vet att frågan dykt upp här innan, men får ingen klarhet.. Hur gör man?
iPodRip från the little appfactory ska fungera bra till mac, men jag har ju PC..

Tacksam för svar
Magnus

Följ de här så borde du förstå hur man importerar musik, öppna ngn mapp bara, tryck på Verktyg / Mappalternativ, sen klickar du på fliken "visning", sen ser du där under avancerade inställningar att det står "visa dolda filer och mappar" den väljer du sen trycker du ok, sen går du in ipoden genom "den här datorn" så ser du en mapp där de står "ipod_controll" gå in i den sen "music" så ser du massor med mappar, då är det bara söka efter den låten du vill lägga in på datorn

Allvarligt, är det någon som vet logiken (ologiken?) bakom hur Apple har valt att sortera alla ipod-musikfiler i music-biblioteket??? Det är ju inte mycket som liknar på det sätt som Itunes sorterar på en dator...
Låtarna ligger ju lite huller om buller utslängda i mappar med namn som F03 och likn. VARFÖR?

(Samma problem med Iphoto faktiskt.)

filerna kommer ej heta 1234.mp3 utan mer liknande guns n roses - paradise ci.mp3 eller lone gunmen - hand on your gu.mp3

Ursprungligen av Tajroo:

filerna kommer ej heta 1234.mp3 utan mer liknande guns n roses - paradise ci.mp3 eller lone gunmen - hand on your gu.mp3

I min Windowsformaterade Ipod heter filerna likadant som i min Mac-dator, t.ex. 03 Pride.mp3. Problemet är ju att denna U2-låt (och ett tiotal andra låtar från andra album/artister) ligger i en helt ologisk mapp som heter typ F03, och inte i den korrekta The unforgettable fire-mappen som i sin tur ligger i U2-mappen. Krångel-pelle-Apple, säger jag.

Tack för tipset Kellogs. Har du nån bra länk? Är Ipodagent ett Windows- eller Macprogram eller nå't som ska installeras i Ipoden?

Skaffa iPodAgent funkar dödskönt!

HIttade själv Ipodagent och såg att det vara ett Windowsprogram för att bl.a. kunna kopiera låtar från Ipod till Windowsdatorn...

Tråkigt med tanke på att de datorer jag eventuellt skulle vilja flytta låtar till är låsta att installera program på...

...men, men, man får väl leta så gott man kan bland alla konstiga mappar i Ipoden...

1
Bevaka tråden