Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snälla behöver Hjälp. Ipod 3G problem

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har okcså ett problem med min ipod 3G..när jag ska ansluta min ipod till datan så händer det inge, det står bara do not disconnect hela tiden, den uppdaterar inte i itunes heller. vet nån vad det är för fel ? jag köpte den för 2 veckor sedan, snälla jag måste ha hjälp

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-24 14:39
Ursprungligen av palle_87_:

jag har okcså ett problem med min ipod 3G..när jag ska ansluta min ipod till datan så händer det inge, det står bara do not disconnect hela tiden, den uppdaterar inte i itunes heller. vet nån vad det är för fel ? jag köpte den för 2 veckor sedan, snälla jag måste ha hjälp

Kan kanske ha att göra med att du inte har det inställt så att iPoden ska uppdateras automatiskt.

hur gör man de ?

Högerklicka på iPod i iTunes... Då får du upp iPod-alternativ. Där kan du välja om du vill synka mot hela biblioteket, vissa spellistor eller hantera den manuellt.

Vad är ditt problem... Kan du beskriva det närmare?

när jag sätter in min ipod i docken, då står de bara do not disconnect . inget annat. det brukar ju komma upp i itunes vad min ipod heter . men nu så får jag inte upp den

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-25 14:18
Ursprungligen av palle_87_:

när jag sätter in min ipod i docken, då står de bara do not disconnect . inget annat. det brukar ju komma upp i itunes vad min ipod heter . men nu så får jag inte upp den

Vad säger programvaran du kan återställa samt uppdatera din iPod med?

Låter som ett problem med din dator snarare. Prova att installera om Windblows.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 14:12

Jag har annars ett tips. Läs manualen innan du sätter igång med en ny sak. Jag har märkt att många bara struntar i att läsa i manualen och förlitar sig på folk på diverse forum. Som sagt, läs manualen.

Jag har preics samma problem som Palla har, jag har laddat ner alla uppdateringar samt försökt att återställa ipoden med den senatse "updater" från Apple, fast den hittar inte min Ipod utan fastnar i Initalizing läge det står usb enhet känns inte igen när jag kopplar in dne i datorn har installerat orginal skivan med musicmatch o annan skit men inget händer då heller...HJÄLP!!! datorn är 2 veckor gammal helt ny... Hra även prövat på min andra dator som dne har fungerat felfritt med i över 1 år väldigt konstigt och ett litet sammanträffand ei det hela är att det händ eungefär när garanti tidne gick ut..... Nån som har någon aning om vad detta kan vaar för problem??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-25 15:58

testa med att ta bort dockan och anslut ipoden direkt med kablen.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 20:23

Har du kopplat in den via USB, på Windows funkar det väl inte med FireWire...!?

Ursprungligen av Earth:

Har du kopplat in den via USB, på Windows funkar det väl inte med FireWire...!?

Jorå , Firewire funkar utmärkt .......

Testa detta för att återställa din iPod...

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705

/M

Jag vill inte vara någon förstå-sig-påare men kan det ha något med auto-synkningen att göra ?

jag hade lite problem när jag installerat realplayer senaste versionen för att kunna lyssna på sommar på webben...så om ni har installerat det nyligen så kan det vara realplayer som försöker ta över podden

1
Bevaka tråden