Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vad är egentligen skillnaderna på g1, g2.g3 och g4? är det bara knapparna, utseendet och utrymmet som skiljer dem åt?

funktionerna är dem samma?

Ursprungligen av tajroo:

vad är egentligen skillnaderna på g1, g2.g3 och g4? är det bara knapparna, utseendet och utrymmet som skiljer dem åt?

funktionerna är dem samma?

Är en hel del som skiljer, både på utsidan och på insidan. Själva "mjukvaran" skiljer också sig åt. Exakt vad skillnaderna är vet jag dock inte

  • Medlem
  • 2004-07-24 20:54

g1 & 2 hade inte on-the-go playlists

Det va en av skillnaderna iallafall

  • Medlem
  • 2004-07-25 01:18

G1 - har ett mekaniskt scrollhjul och ingen skydd för firewireuttaget.

G2 - nytt med den var (förutom scrollhjulet och skyddet för uttaget) "väska" och fjärr.

G3 - dockconnector i botten på spelare, dockningstation, ny kontakt för hörlursuttaget, nya knappar, två nya spel, notes, Apple lossless, on-the-go. Tillbehör som mic, externt batteri och kortläsare.

  • Medlem
  • 2004-07-25 01:22

Batterierna skiljer sig åt också. G1 och G2 har litium-polymer och G3 litium-jon batteri. G3 har 8 tim batteritid medan dom två äldre skall klara 10 tim enligt spec.

  • Medlem
  • 2004-07-25 02:05

Vad var skillnaden på scrollhjulen på G1 och G2?

Utseendet på G4 skilljer ju sig till de andra eftersom den har fått ipod-mini-hjulet. Batteritiden har blivit bättre på G4 (12h, var 8 på föregångaren).

Jag tog lite bilder på min ipod G4 precis.
http://www.blupp.net/bilder/index.php?dir=%2FiPod_G4 <- titta och njut

  • Medlem
  • 2004-07-25 05:38

G1 har ett mekaniskt scrollhjul. Det roterar alltså.
G2 har ett fast touch-platta. (Klickljudet när man scrollar finns kvar men går att stänga av.)

1
Bevaka tråden