Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

'The' i iTunes?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-11 14:54

The Cardigans som exemlpel, på min mac hamnar de under T och på mina föräldrars pc så lägger sig The Cardigans under C. Itunes under windows verkar hoppa över The, vilket är exakt så jag vill ha. Är det nån inställning jag har missat eller är det bara nån funktion som finns på windowsversionen? På ipoden lägger sig artister som börjar med The under T också.

I min mac-iTunes hamnar The Exploding Hearts under E och The Handsome Family under H.

Det beror på att jag kör engelska som systemspråk och du svenska. Eller hur?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-11 21:39

Jepp, det verkar vara orsaken. Rätt dumt ändå att det har med det att göra, vill ju kunna utnyttja funktioner som denna oavsett vilket språk jag använder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-11 21:55

Roliga är också att detta bara händer när man kör svenska som systemspråk.

Har testat nu med alla 16 språken som finns installerade och iTunes sorterar "rätt" alltså ignorerar 'The' framför på alla utan svenska. Så det verkar ju röra sig om en bugg just när man kör svenska som systemspråk.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-11 23:25

Var lämnar man en buggrapport till Apple ang. den svenska versionen då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-11 23:38

Jag lämnade en här nyss: http://www.apple.com/feedback/itunes.html
Hittade inget bättre ställe.. Problemet borde vara löst snabbare ju fler som klagar, så skriv på. Här kanske man hade kunnat lämna på svenska: http://www.apple.com/se/macosx/feedback/

Bytte till engelska å synkade ipoden, så nu ligger allt som det ska på ipoden iaf..

Ja, nu skickade jag iväg ett litet brev. Tjo!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 14:16

Det är tydligen inte så svårt att fixa till det med ResEdit.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-14 21:10

Min iPod sorterar på rätt sätt (d.v.s struntar i "The") oavsett språkinställning.

Man undrar ju vad som händer om man har låtar med "The The" om Itunes hoppas över "The"

Ursprungligen av markus:

The Cardigans som exemlpel, på min mac hamnar de under T och på mina föräldrars pc så lägger sig The Cardigans under C. Itunes under windows verkar hoppa över The, vilket är exakt så jag vill ha. Är det nån inställning jag har missat eller är det bara nån funktion som finns på windowsversionen? På ipoden lägger sig artister som börjar med The under T också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-25 14:18

detta e fixat i senaste versionen av itunes. så nu kan man köra på svenska!

1
Bevaka tråden