Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipodmini redan sönder

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min mini:s meny knapp funkar ej mer,,Ska jag ringa apple,,?

självklart

  • Oregistrerad
  • 2004-07-26 17:43

Klart du ska ringa dem! Varför skulle du inte ringa dem?

Ursprungligen av raZmus:

Klart du ska ringa dem! Varför skulle du inte ringa dem?

Vet nån nummert? : :eek:

kolla på hemsidan

Tyvärr verkar du inte var ensam om detta.... Hittade detta på macintouch.com:

Citat:

A lot of people at the Apple Support Discussions are reporting defective menu buttons on their brand new iPod Minis. Straight out of the box and and my Mini's menu button doesn't do anything besides letting me reset the device.
. Tyson Winter gave a work-around: "There is a remedy for this problem, however extremely unpractical. Switching the hold button back and forth quickly will take you back [...]"

Vet inte vart du köpt din iPod men Apple har denna sida för att begära reparation:
http://depot.info.apple.com/ipod/
Det som kommer hända är att Apple skickar hem en kartong och en fraktsedel till dig med DHL (eller nåt annat kurirföretag). Du packar ner iPoden och lämnar paketet till de som lämnade det til dig. Sen skickase iPoden iväg på lagning/utbyte och returneras sen till dig. Kan ta allt mellan några dar upp till veckor.
Fast börja med att kolla med inköpsstället först. Såvida det inte är Applestore. För isf kommer de bara be dig gå till denna sidan.

Kan även rekommendera ett besök här:
http://www.apple.com/support/ipod/

Hittade en till person här på forumet med liknande problem som du har:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=41733

Här finns lite diskusioner från Apples forum:
http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689205f6/31

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689205f6

Verkar vara ett par som drabbats av detta faktiskt... Låter inte lovande när man nu ska till och köpa en.

  • Medlem
  • 2004-07-26 21:26

Jag hade samma problem med min mini. Imorgon skulle UPS komma och hämta den, MEN nu ikväll när jag skulle packa ned den så testade jag meny-knappen igen och då fungerar den!!! Utan att jag gjort nåt med den. Frågan är nu om jag ska avbeställa reparationen eller skicka den ändå. Felet kan ju komma tillbaka lika snabbt igen. Frustrerande!

Ursprungligen av Rickard A:

Hittade en till person här på forumet med liknande problem som du har:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=41733

Här finns lite diskusioner från Apples forum:
http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689205f6/31

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689205f6

Verkar vara ett par som drabbats av detta faktiskt... Låter inte lovande när man nu ska till och köpa en.

Hi all,
just got my iPod mini and I have a very very hard time to navigate thru the menus. Most of the times when I hit the menu part (click) nothing happends besides that the backlight goes on. Is the mini broken or am I missing something completely ??

Det är exakt så det händer med min..som det sår på apple.coms forum

Magge, vore jag dig skulle jag skicka in den ändå. Uppenbarligen krånglar den för dig ibland och för en hel del andra också. Även om det känns tungt att skicka in den redan skulle jag då gjort det. Gör du det inte kommer du ju aldrig kännas riktigt bra att använda den.

  • Medlem
  • 2004-07-26 22:10
Ursprungligen av Rickard A:

Magge, vore jag dig skulle jag skicka in den ändå. Uppenbarligen krånglar den för dig ibland och för en hel del andra också. Även om det känns tungt att skicka in den redan skulle jag då gjort det. Gör du det inte kommer du ju aldrig kännas riktigt bra att använda den.

Det har du rätt i! Jag är bara rädd att när reparatören testar knappen och ser att den funkar, bara skickar tiilbaka den till mig igen. Jag ska ringa supporten imorgon och prata med dom.

Själv fick jag min iPod G4 idag, fungerade i 30 minuter sen så tvärdog den. Går inte ens att nollställa den.
Ringde Apple och pratade med en kille om problemet, och kopplades vidare till Irland.
Der skulle skicka ett bud som hämtade den och levererade en helt ny med samma bud, "ASAP". För den fungerade i bara 30 minuter, och ett solklart fel redan vid leveransen, och då är det tydligen inte ett fall som måste repareras. Bra jobbat Apple.

Sen så skrämde jag igång den, fråga inte hur, men bara för att en retur var fixad. Fungerade i ytterliggare några minuter innan den dog. Så det är ju nått galet.

/David

Ursprungligen av knappen.andersson:

Själv fick jag min iPod G4 idag, fungerade i 30 minuter sen så tvärdog den. Går inte ens att nollställa den.
Ringde Apple och pratade med en kille om problemet, och kopplades vidare till Irland.
Der skulle skicka ett bud som hämtade den och levererade en helt ny med samma bud, "ASAP". För den fungerade i bara 30 minuter, och ett solklart fel redan vid leveransen, och då är det tydligen inte ett fall som måste repareras. Bra jobbat Apple.

Sen så skrämde jag igång den, fråga inte hur, men bara för att en retur var fixad. Fungerade i ytterliggare några minuter innan den dog. Så det är ju nått galet.

/David

vilket nummer ringde du ?? jag hittar ej var man ska ringa..

Ursprungligen av johnny sack:

vilket nummer ringde du ?? jag hittar ej var man ska ringa..

Jag vet inte om det är medvetet men det verkar som apple gör sitt bästa för att man inte ska hitta telefonnumret till deras support. Här är det i a f:

0771 199 519

Ursprungligen av Rickard A:

Jag vet inte om det är medvetet men det verkar som apple gör sitt bästa för att man inte ska hitta telefonnumret till deras support. Här är det i a f:

0771 199 519

TACK

Visst är det bra att Apple är kvicka med att fixa iPodar som har fel. Men jag kan inte låta bli att tänka på om ett fel först visar sig efter 1 år, då garantin upphört.

Ursprungligen av Mr. Mango:

Visst är det bra att Apple är kvicka med att fixa iPodar som har fel. Men jag kan inte låta bli att tänka på om ett fel först visar sig efter 1 år, då garantin upphört.

Jag har för mig att fabriks fel kan man lämna in efter längre tid enligt svensk lag.
Har för mig det är 2 eller 10år om det e fabriksfel.

Ursprungligen av Mr. Mango:

Visst är det bra att Apple är kvicka med att fixa iPodar som har fel. Men jag kan inte låta bli att tänka på om ett fel först visar sig efter 1 år, då garantin upphört.

Enligt konsumentköplagen så har du rätt att reklamera den om du kan bevisa att det är ett fabriksfel.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 15:24

min meny knapp har också strulat och har anmält det till apple... på min reperations status står det
"Dispatch Sent" någon som vet vad det innebär.....

Ursprungligen av jimpan:

min meny knapp har också strulat och har anmält det till apple... på min reperations status står det
"Dispatch Sent" någon som vet vad det innebär.....

Skulle tippa på att det betyder att DHL eller nån annan kurirfirma är på väg till dig för att hämta upp din mini.

Ursprungligen av jimpan:

min meny knapp har också strulat och har anmält det till apple... på min reperations status står det
"Dispatch Sent" någon som vet vad det innebär.....

UPS kommer och hämtar min mini inom två dagar,,,
Enligt han jag pratade med får 99% som skikar i väg sin ipod på reperation en helt NY..

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 18:27

Det här låter väldigt illa. Jag funderar allvarligt att skaffa en 4G eller kanske en mini, men har beslutat mig att vänta på vad folk har att säga om 4G. Är det många som har drabbats av liknande fel eller är det en på tusen och som alla hittat hit?
Ni med äldre iPodar, hur är det med kvaliteten rent generellt?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 18:52

då får man hoppas på att man får en ny alltså...hur länge tog det från att du anmälde det till apple till de bekräftade att de skulle komma inom två dagar??

Ursprungligen av jimpan:

då får man hoppas på att man får en ny alltså...hur länge tog det från att du anmälde det till apple till de bekräftade att de skulle komma inom två dagar??

Han jag pratade på telefon med sa att idag (ons) skulle det ta mellan 1-2 dagar innan UPS komma och hämta den alltså blir på torsdag eller fredag,,enligt han på apple.
Sen tog det ungefär en vecka tills jag skulle få tillbaka ipoden eller om jag nu får en helt ny.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 15:19

UPS var här och hämtade den nu...hoppas att det går fort och att jag får en helt ny mini Skulle bli förbannat sur om de skickade tilbaka samma och påstod att den funkade, eftersom meny knappen inte alltid krånglar.....:(

1
Bevaka tråden