Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera biblioteket i iTunes?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-26 15:55

Finns det något smidigt sätt att läsa om hela bibioteket i iTunes i stil med "re-scan library" i Winamp 5? Jag vill alltså att alla nya filer skall lägas till och att alla döda skall tas bort. Det är ju stört jobbigt att ta bort allt som man tagit bort i utforskaren i iTunes med.

Ursprungligen av Eddie G:

Finns det något smidigt sätt att läsa om hela bibioteket i iTunes i stil med "re-scan library" i Winamp 5? Jag vill alltså att alla nya filer skall lägas till och att alla döda skall tas bort. Det är ju stört jobbigt att ta bort allt som man tagit bort i utforskaren i iTunes med.

För att undvika problemet kan du ta bort låtar via iTunes istället då får du frågan om låten skall tas bort från hårddisken också. Själv har jag all musik sparad i en katalog (givetvis med underkatalog för artister osv) och då kan man bara markera alla låtar i iTunes och radera dom och sen välja importera bibliotek och välja toppmappen så läggs ju all musik in rätt igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 14:29
Ursprungligen av qvirre:

För att undvika problemet kan du ta bort låtar via iTunes istället då får du frågan om låten skall tas bort från hårddisken också. Själv har jag all musik sparad i en katalog (givetvis med underkatalog för artister osv) och då kan man bara markera alla låtar i iTunes och radera dom och sen välja importera bibliotek och välja toppmappen så läggs ju all musik in rätt igen.

Tack för tipset! Men om man gör så försvinner den trevliga möjligheten att sortera låtar på när man lade till dem. Dessutom så känns det jäkligt knäppt att de inte kan bygga in en så enkel funktion. Vad hände med användarvänliga Apple?

• Medlem
  • 2004-07-27 19:02

Dessutom så känns det jäkligt knäppt att de inte kan bygga in en så enkel funktion. Vad hände med användarvänliga Apple?

Du har missuppfattat hur man använder iTunes. Lägg till och ta bort inifrån iTunes. Sköt all hantering med iTunes. Det användarvänliga borde vara uppenbart då iTunes är mycket lättare att hantera låtarna med än att rota omkring på hårddiskarna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 20:52
Ursprungligen av SV O:

Du har missuppfattat hur man använder iTunes. Lägg till och ta bort inifrån iTunes. Sköt all hantering med iTunes. Det användarvänliga borde vara uppenbart då iTunes är mycket lättare att hantera låtarna med än att rota omkring på hårddiskarna.

Då jag enbart använder iTunes för att föra över filer till min iPod och att rippa så tycker jag att det borde finnas en sådan funktion. Och jag behöver knappast rota på hårddisken då jag har en fin struktur på all min musik.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-02 14:13

Då jag enbart använder iTunes för att föra över filer till min iPod och att rippa så tycker jag att det borde finnas en sådan funktion. Och jag behöver knappast rota på hårddisken då jag har en fin struktur på all min musik.

Kanske lite mycket att kräva att ett program ska fungera precis som du vill speciellt eftersom du inte använder "hela paketet". Använd iTunes hela vägen istället. Oslagbart även på PC.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-27 16:08
Ursprungligen av qvirre:

Vad händer med information om när man spelat låten, stjärnbetyg och sånt om man gör som du säger? Sparas det ändå?

Instämmer med föregående, helt otroligt om det inte finns någon funktion för detta. Irriterande.

1
Bevaka tråden