Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod på två datorer?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 10:35

Hej

Jag har en iPod som jag kör på min Mac.
Min syster har en iPod som hon kör på sin Windowsdator och vi har alltid kunnat koppla in hennes iPod på min dator och ladda över musik.

Som jag har förstått det så ska man inte kunna göra så. Har vi bara tur eller är det möjligt?

Anledningen till att jag frågar är att min flickvän ska köpa en iPod som hon ska ha på sin Windowsdator och vi skulle självklart vilja ha det likadant på den.
Funkar det?

Tack
Mikael

Ja, du kan koppla in iPoden till vilken dator som helst. Jag brukar jämt ta med min iPod till folk och koppla in.

Fast funkar en macformaterad iPod i WIndows?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 12:44
Ursprungligen av GuitarFReak:

Fast funkar en macformaterad iPod i WIndows?

Funkar om du har programmet Mac-opener på peze:n...

http://www.dataviz.com/products/macopener/

Själv har jag min formaterad som HFS+, mest beroende på att det går segare att kopiera filer om den är formaterad som FAT.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 15:19
Ursprungligen av GuitarFReak:

Fast funkar en macformaterad iPod i WIndows?

Fungerar det tvärt om? Alltså, formattera den i Windows och sedan köra på Windows och Mac?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 17:00
Ursprungligen av romanenko:

Fungerar det tvärt om? Alltså, formattera den i Windows och sedan köra på Windows och Mac?

Ja, Mac:en klarar att läsa pc-skivor - PC:n klarar ej mac-skivor

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 17:52
Ursprungligen av oskich:

Ja, Mac:en klarar att läsa pc-skivor - PC:n klarar ej mac-skivor

Jag har köpt 2st Mini nu. De kommer antagligen att användas tilll samma dator. Hur kommer det funka eftersom det är två olika användare. Jag menar om de vill synka sin musik osv. Kan man ha två olika synkningar på något sätt ?

Ursprungligen av raZmus:

Jag har köpt 2st Mini nu. De kommer antagligen att användas tilll samma dator. Hur kommer det funka eftersom det är två olika användare. Jag menar om de vill synka sin musik osv. Kan man ha två olika synkningar på något sätt ?

du sa att du köpt 4 st Mini och 2 st 4G ju ??

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 06:48
Ursprungligen av minipod:

du sa att du köpt 4 st Mini och 2 st 4G ju ??

Mycket riktigt har jag köpt 4 Minis. Tänker inte ha alla själv dock, om du nu trodde det
Två stycken Minis ska användas till en dator dock och en 4G ska användas till en annan.

Resten ska inte finnas hemma hos mig.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-29 09:40
Ursprungligen av raZmus:

Mycket riktigt har jag köpt 4 Minis. Tänker inte ha alla själv dock, om du nu trodde det
Två stycken Minis ska användas till en dator dock och en 4G ska användas till en annan.

Resten ska inte finnas hemma hos mig.

Har du vunnit på hästar eller?!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 14:38
Ursprungligen av Legolas:

Har du vunnit på hästar eller?!

Jag spelar inte på hästar

Ursprungligen av raZmus:

Jag har köpt 2st Mini nu. De kommer antagligen att användas tilll samma dator. Hur kommer det funka eftersom det är två olika användare. Jag menar om de vill synka sin musik osv. Kan man ha två olika synkningar på något sätt ?

Vad ska du göra med två minisar till? :eek:

Jo det förmodar jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-04 18:45

Har själv just skaffat en iPod som jag gärna skulle vilja kunna koppla både till pc:n och mac:en, har än så länge inte hunnit ta reda på saken närmare, men har sett att apple på sin hemsida helt enkelt säger att det inte går (och dom har väl sina anledningar att säga det, support issues osv), medan ipodlounge säger att det visst går. ipolounde rekommenderar dock att formatera i mac:en. därefter kan man skaffa macopener el dyl som gör att pc:n klarar av att hantera mac-ipod:en, däremot säger de att en pc-formaterad ipod riskerar att f***a upp när man connectar den till en mac (även om det tycks finnas många som inte haft ngt problem med detta).

Själv funderar jag på att skaffa xplay2 till pc:n, som dels är ett ipod->pc-program (trevligt för att frigöra ipod:ens låtar), är ett slags komplement/alternativ till itunes, och dels har mac-ipod-läsar-teknologi inbyggt. kostar dock 25 dollar. nån som vill rekommendera/avråda, eller vet annat som är värt att tänka på i sammanhanget?

Tänkte passa på att fråga om hjälp. Det är så att jag bor på två ställen och har datorer och musik på båda. Går det att få in musiken från båda datorerna samtidigt?

1
Bevaka tråden