Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itrip Mini

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-11 22:09

Någon som vet något ställe där man kan beställa iTrip Mini och som fraktar till Sverige?

Såg att det finns på griffin technologys hemsida men frakten där går på $30 och sedan blir det säkert skatt på de och tullavgifter när det ska hit så det kommer bli väldigt dyrt.

EDIT:
Kanske någon som har beställt från Griffin Technology eller annan företag i USA? Kan ni berätta hur det gick? Fick ni betala massa skatt och tullavgifter när de kom till Sverige?

itrip mini

Ursprungligen av andyp:

Någon som vet något ställe där man kan beställa iTrip Mini och som fraktar till Sverige?

Såg att det finns på griffin technologys hemsida men frakten där går på $30 och sedan blir det säkert skatt på de och tullavgifter när det ska hit så det kommer bli väldigt dyrt.

EDIT:
Kanske någon som har beställt från Griffin Technology eller annan företag i USA? Kan ni berätta hur det gick? Fick ni betala massa skatt och tullavgifter när de kom till Sverige?

På tidag får jag min itrip. Visserligen ingen mini men sak samma
Vi va 5 pers som köpte samtidigt så vi delar på frakten. Men jag tror inte man kan komma på under 30dollar faktiskt. Det är en bit till sverige.

Våra iTrips fastnade i tullen och det blev 90:- extra i avgift...inger mer vad jag tror. har dock tagit 3 veckor att få hit den pga. tullstoppet

Vi köpte dom på http://www.theistore.com/ fast dom har inte till mini vad jag vet. men priset var detsamma som Griffins. Så om du beställer från Griffin så kommer det med all sannorlikhet fastna i tullen me så räkna med en hundring extra ivf.

Good Luck

Jag tjackade med en itrip mini hem från usa, kom hem idag. Jag kanska ska sälja den om nån vill pröjsa bra för den...oöppnad förp.

  • Medlem
  • 2004-07-17 00:31

Har köpt en iTrip Mini nu på Ebay
$34 plus $6 för frakt = $39 = 300 kr.
Hoppas det slinker igenom tullen nu så man slipper de kostnaderna.

Skickades idag eller igår med USPS så det borde väl ta någon vecka att få det då eller?

Ursprungligen av andyp:

Har köpt en iTrip Mini nu på Ebay
$34 plus $6 för frakt = $39 = 300 kr.
Hoppas det slinker igenom tullen nu så man slipper de kostnaderna.

Skickades idag eller igår med USPS så det borde väl ta någon vecka att få det då eller?

[FONT="Verdana"]Beror på vilken form av UPS dom skickar med. Men max en vecka skulle jag tro. skickar själv till usa med ups och om man vill kan dom ha det dagen efter ..nästan. Du har kanske fått ett tracking number, isåfall så kan du se var packetet är för tillfället. Gå bara in på ups sida och skriv in det så hittar du det isåfall. HA DE gutt[/FONT]

  • Medlem
  • 2004-07-17 00:58
Ursprungligen av THORVALD:

[FONT="Verdana"]Beror på vilken form av UPS dom skickar med. Men max en vecka skulle jag tro. skickar själv till usa med ups och om man vill kan dom ha det dagen efter ..nästan. Du har kanske fått ett tracking number, isåfall så kan du se var packetet är för tillfället. Gå bara in på ups sida och skriv in det så hittar du det isåfall. HA DE gutt[/FONT]

Nej jag skickar inte med UPS! USPS = United States Postal Service... alltså deras "Posten"

Ursprungligen av andyp:

Nej jag skickar inte med UPS! USPS = United States Postal Service... alltså deras "Posten"

SORRY! My fault.

  • Medlem
  • 2004-07-17 17:40
Ursprungligen av THORVALD:

SORRY! My fault.

de e lugnt

Jag återkommer med besked hur det gått när jag fått mitt paket.

Ursprungligen av andyp:

Har köpt en iTrip Mini nu på Ebay
$34 plus $6 för frakt = $39 = 300 kr.
Hoppas det slinker igenom tullen nu så man slipper de kostnaderna.

Skickades idag eller igår med USPS så det borde väl ta någon vecka att få det då eller?

Jag fick min iTrip skickad från USA köpt via eBay + en PowerPod. Den gick med UPS, jag betalade på Lördag eftermiddag och fick den levererad hem till dörren klockan 8.00 på Tisdag morgon med budbärare! Frakten var endast 80kr!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-18 18:38

Det går inte att bygga en FM-sändare själv? (Givetvis är det olagligt att bygga, inneha och använda FM-sändare utan tillstånd, men i rent teoretiskt syfte (hur mycket billigare blir det m.m?)).

[FONT="Verdana"]Funker inte iTripen till minin. Inte den digitale heller från belkin heller, eller. Den har ju en vanlig hörlurssladd man ska anväda .. någon som vet. eller alla använder den analoga. så att säga. [/FONT]

Ursprungligen av THORVALD:

[FONT="Verdana"]Funker inte iTripen till minin. Inte den digitale heller från belkin heller, eller. Den har ju en vanlig hörlurssladd man ska anväda .. någon som vet. eller alla använder den analoga. så att säga. [/FONT]

iTripen funkar till mini oxå, men den sticker ut på sidan av minin eftersom den är anpassad efter "vanliga" iPoden. Vad det gäller Belkins TuneCast så funkar den till alla typer av portabla musikspelare inkl iPod.

Enligt vad jag har läst så ska iTripen va bättre än TuneCast. Personligen tycker att iTrip är överskattad (jo jag har en själv) och om man har en någorlunda bra stereo i bilen så låter det ganska kasst, men det är ju min högst personliga åsikt!

  • Medlem
  • 2004-07-19 14:29
Ursprungligen av Spiken:

Det går inte att bygga en FM-sändare själv? (Givetvis är det olagligt att bygga, inneha och använda FM-sändare utan tillstånd, men i rent teoretiskt syfte (hur mycket billigare blir det m.m?)).

Inte olagligt att innehava eller bygga en FM-sändare, men att använda den är olagligt.

Jag beställde från www.audio-outfitters.com i morse. 343 kr inklusive frakt för en iTrip mini.
Inte så farligt... får hoppas jag inte blir blåst

  • Medlem
  • 2004-07-20 18:17
Ursprungligen av gusax840:

Jag beställde från www.audio-outfitters.com i morse. 343 kr inklusive frakt för en iTrip mini.
Inte så farligt... får hoppas jag inte blir blåst

RIsken nu är väl att du åker på tull+moms avgift.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 21:53

Någon som vet om ex3 från lajo + itrip mini funkar ihop?

Raptor

  • Medlem
  • 2004-07-21 10:32

theIstore sa detta till mig i ett mail:

The only thing is that they do not work with the iSkin mini cases. The silicone around the edge of the top gets in the way and it cannot connect.

Men iSkin och ex3 kanske ser olika ut?

  • Medlem
  • 2004-07-21 19:23

Så fort jag får min mini kan jag säga om det går, (har itripmini och ex3 men ingen ipod ).

  • Oregistrerad
  • 2004-07-21 21:30
Ursprungligen av elche:

Så fort jag får min mini kan jag säga om det går, (har itripmini och ex3 men ingen ipod ).

Perfekt, vet du när du får din mini ??=)

Raptor

  • Medlem
  • 2004-07-22 00:36

Bör få den i nästa vecka.

  • Medlem
  • 2004-07-28 14:05

Har testat nu, det går att få det att funka, men itripen sitter inte jättebra..

1
Bevaka tråden