Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om en 6GB Mini?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 21:00

Om det kommer en 6GB kommer jag vara den förste att bli glad. Har ingen EGEN Mini än. Isåfall blir det lägligt att köpa en 6GB om den nu kommer. Men det är ju som sagt bara rykten.

http://www.engadget.com/entry/5202211443354177/

Vad är poängen med 6 GB istället för 4 dito? Vill man ha lagringsutrymme går man på storbrorsan på 40 GB. iPod mini rymmer 1000 spår och skulle inte bli mer än obetydligt bättre av att rymma 1500..

Om en prissänkning (yeah right!) inte är att vänta på iPod mini så är det köpläge ett bra tag till i produktens livscykel!!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 17:00

Du ska vara utvecklingsoptimist och inte klanka när dom gör saker bättrre

Men 6gig e inte "bättre".
Hade dom däremot fixat batteri tiden till 12h som på 4G
så är det mycket bättre än disk storleken.

  • Medlem
  • 2004-07-30 18:01

Jag tror knappast att lagringsutrymmet är det enda som uppgraderas... Precis som Thorvald nämnde ovan kommer säkerligen batteritiden förbättras samt nya funktioner kommer impleteras.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 18:26

Varför är 6GB inte bättre? Det är då definitivt inte sämre. You're wrong mister!

Jag menade ungefär som så att
om DU får välja eller alla andra så att säga
så vad hade man helst haft om man får välja
6gig HD eller 12timmars batteri tid.
Jag tror alla hade valt 12 timmars batteri tid.

Eller vad säger ni???

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-07-31 09:59
Ursprungligen av THORVALD:

Jag menade ungefär som så att
om DU får välja eller alla andra så att säga
så vad hade man helst haft om man får välja
6gig HD eller 12timmars batteri tid.
Jag tror alla hade valt 12 timmars batteri tid.

Eller vad säger ni???

Ja, helt givet. Batteritiden är mycket viktigare än 2 gig till. Jag håller med om att en uppgradering från 4 till 6 gig bara är en marginell förbättring. Vill man ha mer plats köper man ju en av de större. En uppgradering till 10 gig eller så hade mer varit något att komma med, om man samtidigt behållt den mindre storleken.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 11:00

OK, då förstår jag vad du menar.
Självklart, 4 timmars längre batteritid är aldrig fel.

Vad bra!

Tur att jag såg detta innan julafton. Nu får grabben ta över min nästan nya mini när jag köpt den senaste.
Hade tänkt köpa en CD-spelare med mp3-stöd men nu får det bli nåt annat

Ursprungligen av SixtenStolpskott:

Vad bra!

Tur att jag såg detta innan julafton. Nu får grabben ta över min nästan nya mini när jag köpt den senaste.
Hade tänkt köpa en CD-spelare med mp3-stöd men nu får det bli nåt annat

Ser att du är 26 bast! Din grabb kan inte vara gammal då?

Ursprungligen av temtem:

Ser att du är 26 bast! Din grabb kan inte vara gammal då?

Näe, men han diggar musik. Och gissa vem som alltid får sin vilja igenom när vi sitter i bilen! Har försökt med argumentet att det är min bil men han lyssnar inte på det örat

Bra att ha med ipoden så kan han sitta i baksätet och lyssna på Markoolio och melodifestivalen junior.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 21:52
Ursprungligen av SixtenStolpskott:

ha med ipoden så kan han sitta i baksätet och lyssna på Markoolio och melodifestivalen junior.

Vad är fel med Markoolio?

//C

Men trist när man köpte en alledels nu

Undrar om man skall returnera den (ångervecka eller vad det heter) och spara pengarna till den nya. Vad tycker ni? Känns _lite_ segt om det kommer en om en månad ... då väntar jag hellre.

Lite surt när man precis köpt den "gammla" men, men, bryr mig inte precis. Har inte ens 4gb musik på datorn, så jag nöjer mig med det.

Så är säkert den nya dyrare också.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 14:46
Ursprungligen av raZmus:

Om det kommer en 6GB kommer jag vara den förste att bli glad. Har ingen EGEN Mini än. Isåfall blir det lägligt att köpa en 6GB om den nu kommer. Men det är ju som sagt bara rykten.

http://www.engadget.com/entry/5202211443354177/

Du ska hela tiden ha nya saker!

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 18:43

Minin skulle kunna ha radio och inspelningsfunktion,(+ 12h som ni redan sagt), skulle vara ganska ball. Då skulle den har nästan allt!

När tror ni den kommer till Sverige?
Ja, det är ju bara rykten men kan man gissa någotsånär?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 15:28
Ursprungligen av pangpang:

När tror ni den kommer till Sverige?
Ja, det är ju bara rykten men kan man gissa någotsånär?

Det är som att gissa när vi får flygande bilar.

Det är ett rykte bara. Och då finns det knappt på kartan om produktion, än mindre datum.

Men om det stämmer så tror jag innom de närmaste 10 åren

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Det är som att gissa när vi får flygande bilar.

Det är ett rykte bara. Och då finns det knappt på kartan om produktion, än mindre datum.

Men om det stämmer så tror jag innom de närmaste 10 åren

//C

Va bra, då vet jag!

Nä, det är klart att det är svårt att spekulera. Jag drabbades väl av samma tanke som flera andra här, på eventuell möjlighet att lämna tillbaka julklapps-poden för att inom rimlig tid kunna lägga vantarna på en uppdaterad variant. Det är väl ingen idé att gräma sig, och kanske hoppas att man har bättre timing nästa gång.

Eh, om ni kollar länkarna ryktas det om att iPod mini med 5GB hårddisk har tillverkats i en vecka. Jag tror en uppdaterad mini presenteras samtidigt med flash-poden i januari.

OT:
Markoolio har för övrigt gjort en riktigt skön låt som heter "nostalgi" som ja tror är med på "i skuggan av mig själv" skivan... känner igen mig precis i texten till den låten

1
Bevaka tråden