Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minin stendöd.

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-30 22:05

FUNGERAR SOM SMORT NU

Edit: mitt fel ja som är korkad (Glömde att man kunde reseta). Denna lilla underbara sak finns de inget fel på

Mvh Martin

Ring Apple

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 22:27

när jag för första gången rörde vid minins knappar blev dem alldeles smutsiga på grund av att dem var klibbiga! Är jag ensam om detta? ser väldigt fult ut när min mini är alldeles splitter ny....

Nymf: Prova klicka lite försiktigt fram och tillbaka, ge den lite tid, vaknar den inte så ring Apple så fort som möjligt.

Kaya: Tvätta av den lite försiktigt, ta nåt rengöringsmedel på bomull eller nåt. eller köp ett skin

  • Medlem
  • 2004-07-30 22:36
Ursprungligen av minipod:

Nymf: Prova klicka lite försiktigt fram och tillbaka, ge den lite tid, vaknar den inte så ring Apple så fort som möjligt.

Kaya: Tvätta av den lite försiktigt, ta nåt rengöringsmedel på bomull eller nåt. eller köp ett skin

Ja skäms :D. Blev så stressad när den inte ville starta så ja skrev här innan ja testa å restarta den. Vad tror ni det kan vara som gör så att man måste restarta den? Jag blev riktigt skit skrajj ska ja säga nä den inte ville starta.

Mvh Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 22:57

okej! jag har nämligen tagit lite aceton på och då försvann lite av färgen på knapparna och materialet förstördes på ett ställe! vad ska jag göra? jag är alldeles förtvivlad........hjälp mej?

  • Medlem
  • 2004-07-30 23:00
Ursprungligen av Kaya:

okej! jag har nämligen tagit lite aceton på och då försvann lite av färgen på knapparna och materialet förstördes på ett ställe! vad ska jag göra? jag är alldeles förtvivlad........hjälp mej?

Inte mkt du kan göra tyvärr. Fungerar den som den ska?

Har du nån försäkring? för det lär ju inte gå på garantin. Om du inte kan ljuga ihopa något.

Mvh Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 23:26

ja, den fungerar bra för övrigt! försäkring? hur kan man teckna en försäkring? kan ju försöka få apple att rekommendera aceton om det nu går? och sen ringa tillbaka och säga att den blev förstörd..men så korkade är dem nog inte! vad kan jag annars göra då? den är ju så snygg annars så denna incidenten har blivit till ett stort problem för mig!

  • Medlem
  • 2004-07-30 23:30
Ursprungligen av Kaya:

ja, den fungerar bra för övrigt! försäkring? hur kan man teckna en försäkring? kan ju försöka få apple att rekommendera aceton om det nu går? och sen ringa tillbaka och säga att den blev förstörd..men så korkade är dem nog inte! vad kan jag annars göra då? den är ju så snygg annars så denna incidenten har blivit till ett stort problem för mig!

Med försäkring men a ja om du tex tecknar en treårs försäkring på siba för ett par trehundra så täcker den allt utom stöld. Dvs om du råkar tappa den i dasset så får du en sprojlans ny. Hur mkt är det som e skadat?

Mvh Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 23:54

okej, jag ska nog teckna en sådan! vad står garantin för då? har du telefonnumret till applessupport?

  • Medlem
  • 2004-07-31 00:24
Ursprungligen av Kaya:

okej, jag ska nog teckna en sådan! vad står garantin för då? har du telefonnumret till applessupport?

Du kan inte teckna nånsån försäkring. Detta var genom siba. apple har inga försäkringar vad jag vet. Däremot nån förlängd garanti har jag för mig.

Mvh martin

Kaya: Seriöst, Klant... Lite kletig?, det hade ju gått bort hur lätt som helst med litte vatten på en trasa, aceton, haha:P va tänker du med:P

  • Medlem
  • 2004-07-31 00:22

Nån annan som har varit med om å få restarta sin mini? vad kan grunden vara till att man får restarta spelaren?

Mvh Martin

Jag fick starta om min en gång, efter att den fastnat i viloläget.... Det var efter första uppladdningen, och då laddade jag inte batteriet fullt ut. Kanske kan ha med det att göra?

  • Medlem
  • 2004-07-31 00:41
Ursprungligen av soulboy:

Jag fick starta om min en gång, efter att den fastnat i viloläget.... Det var efter första uppladdningen, och då laddade jag inte batteriet fullt ut. Kanske kan ha med det att göra?

Jag ladda min fullt. Men huvudsaken är ju att man inte behöver rstarta varannan dag eller nått sånt. Händer det en gång om året eller nått sånt så e de ensak men händer det regelbundet så ska man nog skicka in den för översyn. Din har funkat klockrent sen dess eller?

Mvh Martin.

Ursprungligen av Nymf:

Jag ladda min fullt. Men huvudsaken är ju att man inte behöver rstarta varannan dag eller nått sånt. Händer det en gång om året eller nått sånt så e de ensak men händer det regelbundet så ska man nog skicka in den för översyn. Din har funkat klockrent sen dess eller?

Mvh Martin.

Jajjemän!

  • Medlem
  • 2004-07-31 00:52
Ursprungligen av soulboy:

Jajjemän!

Kalas. Vad har du för färg på din pärla :P?
Själv beställde man en grön från macoteket. Men sen insåg jag att ja hade månader av plågor innan ja kunde få den :P. Så ja hade en satans tur å få tag på ett ex som siba hade kvar en blå.

Mvh Martin

Ursprungligen av Nymf:

Kalas. Vad har du för färg på din pärla :P?
Själv beställde man en grön från macoteket. Men sen insåg jag att ja hade månader av plågor innan ja kunde få den :P. Så ja hade en satans tur å få tag på ett ex som siba hade kvar en blå.

Mvh Martin

Min är silver och kommer också ifrån Siba faktiskt! Jag är imponerad över att de hade fått tag på ett parti så långt innan andra kedjor/datorfirmor hade dem! Jag förhandsbeställde min den 22 juli och fick den en vecka senare.

  • Medlem
  • 2004-07-31 01:36
Ursprungligen av soulboy:

Min är silver och kommer också ifrån Siba faktiskt! Jag är imponerad över att de hade fått tag på ett parti så långt innan andra kedjor/datorfirmor hade dem! Jag förhandsbeställde min den 22 juli och fick den en vecka senare.

Ok. Min var inte ens förbeställd :D. De hade fått ett antal till butiken å de klagade inte jag på :D. Åkte bara dit för å se om man kunde förbeställa.

Mvh Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 10:59

kan hålla med om att det var klantigt, men men....har någon numret till apple?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 11:02

jag kan hålla med om att det var klantigt men men inte mycket att göra åt nu, har någon numret till apple?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 11:04

oj, ja ghade bara tänkt att sända det en gång, hehe! klantade jag mej igen!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 11:09

apropå något helt annat: är frakten gratis om man beställer på macoteket? hade tänkt att beställa ett skydd till den!

  • Medlem
  • 2004-07-31 14:33
Ursprungligen av Kaya:

apropå något helt annat: är frakten gratis om man beställer på macoteket? hade tänkt att beställa ett skydd till den!

Nej det är inte gratis vad jag vet.

Mvh Martin

1
Bevaka tråden