Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4G Tråden

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte starta en liten tråd för dom som har fått sin iPod 4G och känner för att kanske snacka lite för och nackdelar, tuffa saker, lägga upp bilder osv. Själv fick jag min iPod idag och den ligger på laddning.

iPod 4G 20Gb Gravering: Mitt Namn

Visa bilder då!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 14:30

den var hgärlig somfan!

...nån mer än jag som tycker att laddning av batteri suger?

alltså.. jag tog ur min iPod ur laddningen efter 2h för att visa den för min morfar. sen när jag pluggade in den igen så stog det att den va fördigladdad.. så jag har börjat föra över musik
K.. lite bilder... Har dock bara en webbkamera men men..

en bild när jag för över filer.. En bild på graveringen

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 15:19

jaha så du skulle vilja ha nån slags kärnreaktor som inte behövs laddas i ipoden?

japp...precis så!

Det kommer mera bilder.. Bara jag har fått in alla låtar och döpt om dom så ska ni få se på bilder.

en timme till...sen har den legat sina fyra timmar...mohahaha...

Min iPod är cepe.. har bara laddat den i 2 timmar men ändå stod det att den var klar.

måste lyssna efter hdd ljud sen oxå.. fan om det låter därifrån

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 15:50

Ja, hemska tanke om man får en defekt

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-03 15:53

Evrion: Hände exakt samma sak för mig, tog loss den efter ca 2 h och sen ville den inte ladda mer när jag satte tillbaka den. Men, men.. den laddar väl 80% på 2 timmar så det får funka för kvällens hårda testkörning..

...kan inte riktigt bestämma mig för vilka svordomar jag ska använda...så jag struntar nog i det helt...

ipoden, men efterlängtade 4g funkar inte...den går inte att formatera och jag får bara en massa felmeddelanden hela tiden...efter två samtal med apple så ska jag nu få den utbytt...vilket innebär att jag inte kommer använda min pod förrän om tidigast en vecka...

...visst blir man lycklig!

Ursprungligen av brucelee:

...kan inte riktigt bestämma mig för vilka svordomar jag ska använda...så jag struntar nog i det helt...

ipoden, men efterlängtade 4g funkar inte...den går inte att formatera och jag får bara en massa felmeddelanden hela tiden...efter två samtal med apple så ska jag nu få den utbytt...vilket innebär att jag inte kommer använda min pod förrän om tidigast en vecka...

...visst blir man lycklig!

Jag känner med dig!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-03 23:41
Ursprungligen av brucelee:

...kan inte riktigt bestämma mig för vilka svordomar jag ska använda...så jag struntar nog i det helt...

ipoden, men efterlängtade 4g funkar inte...den går inte att formatera och jag får bara en massa felmeddelanden hela tiden...efter två samtal med apple så ska jag nu få den utbytt...vilket innebär att jag inte kommer använda min pod förrän om tidigast en vecka...

...visst blir man lycklig!

Vad fick du för felmeddelanden? Jag har hållt på ikväll och fick också strula en massa innan jag fick igång den. Satte in ett nytt USB 2.0-kort i datorn (jaja, gammal dator), funkade först men plötsligt låste den sig helt och vägrade starta alls. Tog ur kortet och då startade den och lyckades sen också få igång iPoden som tidigare helt vägrat att formateras. Kan du beskriva mer vad som hände?

Lider verkligen med dig, det där är ju mardrömmen!

Ursprungligen av gurne:

Vad fick du för felmeddelanden? Jag har hållt på ikväll och fick också strula en massa innan jag fick igång den. Satte in ett nytt USB 2.0-kort i datorn (jaja, gammal dator), funkade först men plötsligt låste den sig helt och vägrade starta alls. Tog ur kortet och då startade den och lyckades sen också få igång iPoden som tidigare helt vägrat att formateras. Kan du beskriva mer vad som hände?

Lider verkligen med dig, det där är ju mardrömmen!

efter att den laddats färdigt pulade jag lite med den...kollade igenom menyer osv...då funkade den utmärkt...men när jag kopplade in den i datorn började det strula...först kom det upp ett fönster där det stog att podden behövde uppdateras, jag tryckte "ok", sen kom det upp ett nytt fönster och frågade om jag ville uppdatera eller återställa...fast jag kunde bara välja återställa...så det gjorde jag...

då tar det ett par sekunder medan det initieras...sedan kommer det upp ett felmeddelande som säger att det inte gick att återställa..."skrivfel"

har försökt formatera den manuellt i utforskaren, vilket verkar fungera...fast när den ska slutföras så står det att formateringen misslyckades...

har du nån lösning?

jag har usb2.0 inbyggt...inget kort som du alltså...tack för visat medlidande...

Har du små händer eller är din iPod enorm?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-04 13:42
Ursprungligen av minipod:

Har du små händer eller är din iPod enorm?

Ursprungligen av Lilieqvist:

1-0 till oss

oo.. Låt oss alla "ipod.se:are" sörja tillsammans meed dig.

Jag har förhållandevis stora händer. Den ser verkligen stor ut där måste medges. Bruce, när får vi se bilder på din iPod

Ursprungligen av Evrion:

Jag har förhållandevis stora händer. Den ser verkligen stor ut där måste medges. Bruce, när får vi se bilder på din iPod

jag tror det är poden som är stor, händer brukar vara någorlunda desamma

  • Medlem
  • 2004-08-03 19:44

Alltså... Är det stor vits att visa upp varandras iPods? Jag förstår att ni är glada över de och så, men de ser väl för tusan exakt likadana ut, sånär som på olika gravyr? :rolleyes:

Men for faen.. Klart de är soft att visa vad man har. Förstår att alla ser lika dana ut, men man kan ju ändå få skryta.

evrion: sweet. (da pics)

brucelee: u must be kiddin me..? feta mardrömmen juh. :/

Ni so har skaffat ernya 4G poddar. Har ni haft 3G poddar oxå? Är det nån skillnad på de. Funkar det bra med knapparna under hjulet. Det blir inte så att man av misstag sänker volymen istället för att t.ex. pausa om man råkar glida lite med fingret. Är det nån skillnad i vikt eller storlek mellan en 20gig 3G o 4G?

Ursprungligen av alexmork:

Funkar det bra med knapparna under hjulet. Det blir inte så att man av misstag sänker volymen istället för att t.ex. pausa om man råkar glida lite med fingret.

Absolut, det funkar utmärkt. Att man råkar sänka när man ska pausa är ingen risk, man måste flytta fingret lite sådär lagom långt innan hjulet reagerar.

Enda nackdelen so far är att baksidan blir jävligt kladdig, hur ren man än är om tassarna, men det är sånt man får leva med

  • Oregistrerad
  • 2004-08-05 20:14

Fick min 4G 20GB pod idag från AppleStore. Mycket läcker och allt funkar fint. Förutom ljudkvaliten. Den har nämligen samma problem som många andra 4G. Mer kan ni läsa på www.ipodlounge.com.

Tyvärr blir det en kort bekantskap med denna min första. Hoppas apple är snabba med att skicka ut en ersättare.

Bevaka tråden