Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen Äntligen!!!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen! Gick faktist mycket snabbare väntat.. Beställde 1 augusti och fick ett mail idag om att den var färdig och skulle komma det närmaste dagarna..

Detta och mycket annat stod i mailet jag fick från apple idag

"Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu är klar för leverans från vår fabrik, vilket betyder att du inom de närmaste dagarna kommer att få dina varor levererade till din leveransadress."

Menar de att den är färdigbyggd och den nu ska graveras i Shanghai (??)..

Var ligger fabriken??

Tyvärr åker ja till danmark imorrn, så jag hinner inte få den innan, tyvärr...

/Anders

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Äntligen! Gick faktist mycket snabbare väntat.. Beställde 1 augusti och fick ett mail idag om att den var färdig och skulle komma det närmaste dagarna..

Detta och mycket annat stod i mailet jag fick från apple idag

"Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu är klar för leverans från vår fabrik, vilket betyder att du inom de närmaste dagarna kommer att få dina varor levererade till din leveransadress."

Menar de att den är färdigbyggd och den nu ska graveras i Shanghai (??)..

Var ligger fabriken??

Tyvärr åker ja till danmark imorrn, så jag hinner inte få den innan, tyvärr...

/Anders

Det ända jag kan säga tror jag är att fabriken ligger i Taiwan,det sa dom till mig iaf när jag ringde till dom och frågade vart min ipod mini var.Vad beställde du 1 Augusti?

Värst va vissa får bra service då!! Själv beställde man i mitten av juli och så fick jag mail idag där det stod att det var försenat..! Måste va de där grejjorna jag köpte till.. Nån som har en anning vikken av följande som e försenat?? Monster iSplitter, Fjärrkontrollen eller Armbandet??

Hmmz..ne, alltså, jag fick också mejl nyss...och, den (G4 iPod) är på väg nu. Finns i holland tydligen. Wee.

Hur spårar jag min försändelse?
Jag har fått två olika nummer av apple:
Leveransnummer: 8013303146
Webbeställningsnummer: 75569462

Inget av dem funkar på apple´s sida, och inte heller på TNT's sida..
Men visst fanns det en till sida man kunde spåra sina grejor på?

Hur gör TNT om ingen är hemma då de levererar, levererar de på helger?

/anders

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Äntligen! Gick faktist mycket snabbare väntat.. Beställde 1 augusti och fick ett mail idag om att den var färdig och skulle komma det närmaste dagarna..

Detta och mycket annat stod i mailet jag fick från apple idag

"Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu är klar för leverans från vår fabrik, vilket betyder att du inom de närmaste dagarna kommer att få dina varor levererade till din leveransadress."

Menar de att den är färdigbyggd och den nu ska graveras i Shanghai (??)..

Var ligger fabriken??

Tyvärr åker ja till danmark imorrn, så jag hinner inte få den innan, tyvärr...

/Anders

Jag fick ett mail i torsdags som sa samma som ditt mail sa.
Sen fick jag även ett nytt mail idag som sa att min iPod Var klar för leverans idag(??)

Here u go anders... http://www.apecode.com/appletrack/

Oh yeah, och om man inte är hemma så brukar det skilja sig vad de gör. Min erfarenhet är att de provar dagen efter...och dagen efter, och dagen efter. Men, har hört att vissa är rätt så intelligenta och ringer hem till en först och kolla om man e hemma..

Ursprungligen av mackanmartinez:

Here u go anders... http://www.apecode.com/appletrack/

Oh yeah, och om man inte är hemma så brukar det skilja sig vad de gör. Min erfarenhet är att de provar dagen efter...och dagen efter, och dagen efter. Men, har hört att vissa är rätt så intelligenta och ringer hem till en först och kolla om man e hemma..

Tack för länken mackanmartinez, dessvärre gick det inte så bra...

Error: Delivery Note "8013303146" is unknown! (0104)

Får jag som svar när jag försöker spåra där... Men men, förr eller senare kommer den väl.. Hoppas jag... :eek:

Anders_hoffman: Testa att mata in ditt leveransnummer som Reference på TNT's hemsida.
http://www.tnt.com/country/en_generic.html

Fyll i leveransnummer och klicka i Reference, tryck sedan på track. Hoppas att jag är till någon hjälp då detta fungerar för mig.

Hmm, om din iPod skeppades idag från shanghai så har inte TNT fått den, utan det är Kuehne&Nagel som ansvarar för transporten till europa, och där (i luxemburg tror jag) tar TNT över. Så när du skriver in trackingnumret på den länken du fick så bör det stå att den är skickade från shanghai. Typ.

Snälla kan folk sluta skapa topics om att de kanske får sin iPod nästa vecka.
Skicka gärna in bilder på de ni har men citera för i helvete inte deras brev och sluta planera att åka till Shanghai och hämta den.
!

Ursprungligen av minipod:

Snälla kan folk sluta skapa topics om att de kanske får sin iPod nästa vecka.
Skicka gärna in bilder på de ni har men citera för i helvete inte deras brev och sluta planera att åka till Shanghai och hämta den.
!

Ojdå! Lite irriterad?
Undrade som sagt bara hur det funkar när dom levererar, och hur man skulle göra när man spårade sin produkt....

/Anders

Citat:

Oooooh! ja får snar min iPod hoppas jag ... Annars kommer jag att åka till Shanghai och hämta den... oooooh ...

Så menar du?

jag håller mig fortfarande till det jag sa

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Äntligen! Gick faktist mycket snabbare väntat.. Beställde 1 augusti och fick ett mail idag om att den var färdig och skulle komma det närmaste dagarna..

Detta och mycket annat stod i mailet jag fick från apple idag

"Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu är klar för leverans från vår fabrik, vilket betyder att du inom de närmaste dagarna kommer att få dina varor levererade till din leveransadress."

Menar de att den är färdigbyggd och den nu ska graveras i Shanghai (??)..

Var ligger fabriken??

Tyvärr åker ja till danmark imorrn, så jag hinner inte få den innan, tyvärr...

/Anders

Jäklar... Jag som beställde den 27/7 och fick igår ett brev som det stog att den var försenad. Jag tycker det är dåligt att dom inte fixar att leverera dom dagarna som de sagt. Och även att vissa som beställt senare får sina före. Det är naturligtvis roligt att din är på väg, men i ärlighetens namn så skulle vi fått vår innan.

Hehe....ärligt så verkar det vara lite kaosartat där borta i öst. Vi borde nog studera apple som praktikfall på logistikkursen, vore nog rätt så intressant. :/

1
Bevaka tråden