Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ultimat sätt att koppla in iPod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har en Mac, och en iPod G4. Ibland så fungerar det att montera iPoden och ibland inte. iTunes startar, sen låster sig iPoden, ikonerna på displayen fastnar.

Och ibland fungerar det utmärkt. Finns det nått sett man inte ska koppla in den på, och ett sätt som man bör?

Starta iPoden först, sen datorn, eller vice versa, eller hur gör man?
Lite jobbigt att det är slump varje gång om det ska fungera eller inte.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-06 09:21

När du kopplar in iPoden så ska det bara stå i displayen att du inte får koppla ur sladden. Du kan inte använda den så länge du har den monterad i iTunes/finder annat än via datorn eller tills du avmonterar den genom att ejecta i iTunes eller dra den till papperskorgen. Det ska inte spela nån roll, men starta datorn innan du kopplar in iPoden om du måste välja...

iPod 4g går visst att använda när den är inkopplad till datorn, det gör inte en 3g, iaf på PC. Det låter som ett besvärligt problem du har knappen. Mit råd är att ringa apple support och säga till . för om den klyddar (ursäkta min skånska ) ofta kan det ju innebära att det är ngt fel på just ditt exemplar..

Hoppas allt löser sig!

Mvh. Olof

Har kommit fram till att det är nått fel på min firewireanslutning på datorn.
Kopplade in den i USB portem (1.1) och inga problem alls där.
Kör iofs en BlåVit G3, så den ha ju några år på nacken...

Ursprungligen av knappen.andersson:

Har kommit fram till att det är nått fel på min firewireanslutning på datorn.
Kopplade in den i USB portem (1.1) och inga problem alls där.
Kör iofs en BlåVit G3, så den ha ju några år på nacken...

BlåVitt , precis, Göteborgarna, vilka pajasar, inte ens en iPod klarar dom av. lool

1
Bevaka tråden