Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste versionen (G4) av iPod 40 GB

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Jag är lillebror till denna forumanvändare men har bara för det inte undgått Apples förträfflighet.

Så här ligger det till, jag ska resa till Norge och jobba nu på fredag. Jag blir borta i tre till fyra månader och ska jobba inom fiskeindustrin, och därav känns en iPod som en nödvändighet för att inte falla ned i total tristess.

Problemet är alltså att jag måste ha den nu och då känns en beställning från Apple Store ganska avlägsen med tanke på min snara avresa.

Jag tänkte köpa en över disk här i Umeå, men vet/hittar inget ställe som säljer de senaste versionerna av iPod 40 GB. Popshop i stan har jag däremot redan kontaktat och de hade inte hunnit få in några på lager än.

Så nu undrar jag, är det någon som säljer sin iPod 40 GB (G4) i regionen, eller var kan jag köpa en helt ny över disk?

Tacksam för snabba svar!

Det är 4gen som är senaste versionen.

Ursprungligen av DrRotmos:

Det är 4gen som är senaste versionen.

Okej!

Jag tror Teknikmagasinet i Victoriagallerian har kvar 2 st 40 GB 3G. De hade det när jag var inne där i lördags i alla fall. Om det är bråttom så är det kanske lika bra att köpa en 3G? Jag har för mig att de tog 4200 för den.

Ursprungligen av GuitarFReak:

Jag tror Teknikmagasinet i Victoriagallerian har kvar 2 st 40 GB 3G. De hade det när jag var inne där i lördags i alla fall. Om det är bråttom så är det kanske lika bra att köpa en 3G? Jag har för mig att de tog 4200 för den.

Hmm... men tar inte Apple Store samma pris för en G4:a?

Sigurd, jo. Men eftersom du har bråttom så är det väl det enda alternativet som jag ser

  • Medlem
  • 2004-08-10 17:09

Jag har för mig att jag såg en 4G kartong inne på Teknikmagasinet för nån dag sen, eller drömde jag kankse? kolla om du inte redan har gjort det!

Ursprungligen av Sigurd:

Hej alla!

Jag är lillebror till denna forumanvändare men har bara för det inte undgått Apples förträfflighet.

Så här ligger det till, jag ska resa till Norge och jobba nu på fredag. Jag blir borta i tre till fyra månader och ska jobba inom fiskeindustrin, och därav känns en iPod som en nödvändighet för att inte falla ned i total tristess.

Problemet är alltså att jag måste ha den nu och då känns en beställning från Apple Store ganska avlägsen med tanke på min snara avresa.

Jag tänkte köpa en över disk här i Umeå, men vet/hittar inget ställe som säljer de senaste versionerna av iPod 40 GB. Popshop i stan har jag däremot redan kontaktat och de hade inte hunnit få in några på lager än.

Så nu undrar jag, är det någon som säljer sin iPod 40 GB (G4) i regionen, eller var kan jag köpa en helt ny över disk?

Tacksam för snabba svar!

Köpa på norska apple-store? http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nostore/ Kan inte det vara ett alternativ?

GuitarFReak: Ingen gammal skit här!

jespr: Jag ringde och de sa att de får in två vita iPod G4:or (tror det var 20 GB) på torsdag. Men det låter misstänksamt om folk har sett tecken på att de redan skulle ha några inne. Techno IT hade inga, och skulle inte få några förrän om ett tag, de skyllde på att Aplle var sega. Samma sak gäller Popshop/Grafit IT.

mackanmartinez: Jag är osäker på om jag har tillgång till dator och uppkoppling i Norge.

Ursprungligen av Sigurd:

GuitarFReak: Ingen gammal skit här!

jespr: Jag ringde och de sa att de får in två vita iPod G4:or (tror det var 20 GB) på torsdag. Men det låter misstänksamt om folk har sett tecken på att de redan skulle ha några inne. Techno IT hade inga, och skulle inte få några förrän om ett tag, de skyllde på att Aplle var sega. Samma sak gäller Popshop/Grafit IT.

mackanmartinez: Jag är osäker på om jag har tillgång till dator och uppkoppling i Norge.

Just det, fiskeindustri var det...hehe.

Men, i norge lär du hitta en iPod...det är jag säker på. Gäller bara att ha tålamod.

Ursprungligen av mackanmartinez:

Just det, fiskeindustri var det...hehe.

Men, i norge lär du hitta en iPod...det är jag säker på. Gäller bara att ha tålamod.

Jag tvekar inte en sekund på att jag kan hitta eller få en iPod ditskickad. Problemet ligger fortfarande i att jag kanske inte kommer ha tillgång till en dator och internetuppkoppling. Hur ska jag annars ladda in låtarna?

/T

Gör så här...beställ 4g på applestore nu...när den väl kommit så ber du brossan att ladda in låtarna...sen skickar han packetet vidare till dig i norge eller varför tar han sig inte en tripp dit! Så får ju ni träffas också!!!

Ursprungligen av Kellogs:

Gör så här...beställ 4g på applestore nu...när den väl kommit så ber du brossan att ladda in låtarna...sen skickar han packetet vidare till dig i norge eller varför tar han sig inte en tripp dit! Så får ju ni träffas också!!!

Jag borde kanske ha nämnt att detta redan har funderats på. Brorsan (detta forumkontots egentliga användare) reser nämligen till Asien i ett halvår nu på torsdag.

hehe...mamma pappa som känner sig snäll och vill köra till norge kanske?? Annars kan de väl skicak den det är ju lugntatt skicka med posten men man får nog ta ngn slags försäkring på paketet!

Nu är det fixat, Teknikmagasinet fick in två G4 iPod 20 GB idag. Jag stod och väntade på att de skulle öppna sina nyinkomna varor. Och där var den - jippi!

Ändock, tack alla!

Puss!
/T

Grattis!

1
Bevaka tråden