Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stöttålig?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag är på väg att köpa en Ipod 20Gb G4, nu har jag några frågor som gör mig lite osäker på köpet bara...

1. Är dom stöttåliga? Med andra ord.. klarar hårdisken av 1 års små skakningar och likade..

2. Hur LÄNGE överlever en ipod ungefär... kommer nog lyssna nästan varje dag på den..

Jag har tappat min i asfalten en gång, det gick bra. Jag tror den är rätt tåliga. Små skakningar klarar den absolut. Jag tror att den klarar stora skakningar också.

Uppskattningsvis går den i två år utan problem. Sen bör du byta batteri. Apple säger ett år, men batteriet går längre än så.

ah underbart!
är det lätt att byta på en G4 då? (batteritet)

Tyvärr så verkar det som det har blivit allt svårare. G1-2 är mycket enkla. 3G är lite krångligare. De första uppgifterna säger att ganska mycket måste tas isär på en G4 för att komma åt batteriet, men kolla upp det för säkerhets skull.

ok.. men det borde inte vara omöjligt.. shoppar en ipod så fort jag kan nu... tack all hjälp!! (underbart forum föresten)

föresten.. är det en touchpad eller är det verkligen ett "hjul" man snurrar? har faktist alldrig sett eller rört en ipod i mitt liv

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 01:56

På 4G är det ett clickwheel. Det är touchpad för att snurra och knappar för att trycka :). Så nej, den snurrar inte.

Ah okej! tack tack!!
Visste bara..

har suttit helakvällen och forskat och lärt mig lite saker om ipod nu så jag blir updaterad när jag får den..
gjorde en liten bild... vet inte om någon behöver den _tror_ den stämmer

http://slusk.nu/ipod/ipod_ver.jpg

stämmer den?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-13 02:13

Ja, bilden stämmer väl, felet är att du har glömt bort iPod Mini!

ah.. jao fast det är mini har inte kollat så mycket på den.. vågade inte göra nått med den nu så hehheh

Jag tror att du kommer bli mycket nöjd... Det är stor skillnad på att se bilder av iPoden och att hålla i den.

Ursprungligen av svanerik:

Jag tror att du kommer bli mycket nöjd... Det är stor skillnad på att se bilder av iPoden och att hålla i den.

Speciellt när det gäller att hålla i en iPod Mini! Så liten och underbar...

Ursprungligen av svanerik:

Jag tror att du kommer bli mycket nöjd... Det är stor skillnad på att se bilder av iPoden och att hålla i den.

mm när man tar upp den ur lådan för första gången så är det underbart! känner på tyngden och smeker dess kanter... ojoj så porrig!

hehehe okej beställer en från apple med gravyr om någon dag.. om 2-3dagar... ahh *längtar*

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 17:59

jag kör med en 3g, har tappat den ett flertalgånger på golv och mark, dock med det medföljande fodralet, men hon funkar underbart bra fortfarande, så det är nog ingen fara

hehe underbart.. allså att dom inte tar stryk av det

Jag tappade min iPod två gånger i dag, ner i asfalten. Den hade Podsleevez på sig, men det lär inte skydda mycket. Hur som helst funkar den kanon fortfarande.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 02:42

svanerik, du verkar vara en klantig man. *hihi*

hahaha! jag längtar redan att smeka den!! LOL hahaha

1
Bevaka tråden