Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

usb2.0

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ah, snabb fråga vad är det bäst att använda usb2.0 eller firewire?
annars köper jag firewire kort om det är bättre...

FIREWIRE är bäst.. men skulle inte köpa ett kort om du inte har.

Jag använder Winamp att föra över låtar med och då går USB2 fortare, dessutom tycker jag att iTunes/datorn hittar iPoden snabbare med USB2. Men då har jag ägt en iPod i 2 dagar så.... antar att det skiljer sig lite från dator til dator.

• Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-13 08:55

Firewire är ingen höjdare på PC med Windows verkar det som.

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-13 13:41
Ursprungligen av plakat:

Firewire är ingen höjdare på PC med Windows verkar det som.

Har inte stött på några problem med FW hittills iaf... Men jag misstänker att en del av budgetkorten på marknade lämnar en del att önska.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-13 14:11
Ursprungligen av Spyder:

Har inte stött på några problem med FW hittills iaf... Men jag misstänker att en del av budgetkorten på marknade lämnar en del att önska.

Jag strulade med ett budgetkort (Clas Ohlson) i några timmar innan jag hittade ett Firewire-patch till Windows på Apples amerikanska iPod-forum. Installerade det, och då funkade det galant direkt!

Ursprungligen av gurne:

Jag strulade med ett budgetkort (Clas Ohlson) i några timmar innan jag hittade ett Firewire-patch till Windows på Apples amerikanska iPod-forum. Installerade det, och då funkade det galant direkt!

Vad heter den patchen ... eller länken. tack

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-13 14:28
Ursprungligen av THORVALD:

Vad heter den patchen ... eller länken. tack

Kom på att det kan vara intressant för många så jag lade upp ett nytt topic med länken (heter "Problem Win XP o Firewire?"), men jag lägger in länkarna här också då:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Har du problem med din nya iPod i Windows XP och kör Firewire? Ladda då ner detta patch till Windows XP från Microsoft. Detta fick min iPod att gå från att låsa sig vid låtöverföring till att fungera perfekt!

http://www.microsoft.com/downloads/...6a-5f0043e88bb2

Information om felet finns här:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86796

jag såg det ...
Tack så mycket.....

Jo då FW är en höjdare...men MS kommer kanske att klydda till FW 800 i sp2 ryktas det iaf. MEn man vet ju aldrig jag tycker att FW funkar alldeles utmärkt förutom att jag måste mata ut podden från iTunes annars kraschar min dator ibland...men när jag matat ut är det inga probs längre (ta i trä)

okej... men jag måste köpa ett usb2.0 eller firewire kort iallf... så då köper jag ett kort som har stöd för båda... så får man exprimentera har bara usb1.1 på burken nu så :(((

Grothich...riktigt bra idé...;)

hehehehe

• Oregistrerad
  • 2004-08-13 14:40

Provade en mini på en av mina andra datorer och då fanns inte USB2 installerat. Vilken patch ska man installera för att fixa detta? Är det specifikt för tillverkare osv eller finns det en generell för alla moderkakor osv? dvs en för Win.XP.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2004-08-13 15:45
Ursprungligen av raZmus:

Provade en mini på en av mina andra datorer och då fanns inte USB2 installerat. Vilken patch ska man installera för att fixa detta? Är det specifikt för tillverkare osv eller finns det en generell för alla moderkakor osv? dvs en för Win.XP.

Vaddå inte USB 2.0 installerat och patch? Om inte USB 2.0 finns måste du köpa ett tillägskort och stoppa in i datorn, det finns inget patch som kan uppgradera USB.

1
Bevaka tråden