Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod expert hjälp - synkning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa en iPod 40 gig. Men eftersom jag har alla mina mp3:s på CD-Rom skivor och tänkte använda min jobb dator för att ladda över mina 35 gig av musik till ipoden vet jag inte om det kommer att funka?

Alltså jag har bara tillgång till en dator med circa 5 gig ledigt och jag har 35 gig av music på CD-Rom. Går det på något lätt sätt att ladda över musiken till ipoden?

Vad jag har förstått så använder man iTune och skapar ett musik bib som sedan synkas mot ipoden? Men hur fungerar det om man har allt på CD-Rom?

/T

Du kan stänga av synkningen och överföra alla låtar manuellt. Dvs du importerar låtarna från skivan till biblioteket, för över dem, tar bort dem och sedan upprepar cykeln med de andra skivorna.

Innebär det att man måste kopiera låtarna till datorn eller kan man kopiera direkt från skivan till iPoden?

/T

Ursprungligen av piggie:

Du kan stänga av synkningen och överföra alla låtar manuellt. Dvs du importerar låtarna från skivan till biblioteket, för över dem, tar bort dem och sedan upprepar cykeln med de andra skivorna.

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-17 18:33
Ursprungligen av Thomass:

Innebär det att man måste kopiera låtarna till datorn eller kan man kopiera direkt från skivan till iPoden?

/T

Du kan kopiera direkt till iPoden. Använd dra-och-släpp till iTunes och släpp filen på iPoden (eller en av dess spellistor om du hellre vill det).

• Oregistrerad
  • 2004-08-17 12:15

Personligen kör jag all musik på en extern hårddisk. Köpte en 80 Gb och ett case på Clas Ohlson. Så då har jag allt med mig vart jag än går. Det blir inte så dyrt faktiskt...

1
Bevaka tråden