Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LCD fjärr?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan det kanske finnas någon anledning att Apple inte inkluderar fjärrkontroll i 4G packetet? (Förutom att hålla nere priset). Kan det möjligen vara så att dom äntligen kommer släppa en LCD fjärr?

Förmodligen inte. Men man kan ju alltid hoppas!

jo... lcd fjärr vore soft!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 16:17

Använder inte fjärren något, men det hade ju varit tufft iaf

Hade varit trevligt med en kortare sladd när man använder fjärren...
Önskar att det fanns anpassningsbara sladdar så man köpte hörlur, kontakt och sladd för sig så man kunde välja sladd längd själv...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 18:25

Lösningen på problemet med långa sladdar är: SLADDLÖST! Köp en RemoteRemote2 så kan du ha poden i väskan och ändå styra den med en liten fjärrkontroll. Lurarna kopplar du in i RemoteRemote2:n.

http://www.engineeredaudio.com/products/remote2.html

  • Medlem
  • 2004-08-14 15:33

shit va tufft, det vore nått att ha det... hum, 45 dollar, inte så farligt...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 10:11

Med tanke på en lång, härlig, snöig, kall vinter så ska jag nog skaffa en sån...

Bra att slippa ta upp sin lilla vän ur värmen i fickan...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 17:37

Jag kommer nog köpa en så snart lönen kommer. Ingen som har hittat dem på någon annan sida så att man kan passa på att beställa lite annat gottis när man ändå är igång, på samma fraktkostnad så att säga

Humm undrar om det drar ner något på ljudkvaliten att använda en sådan?

Jo, ljudkvaliteten försämras. Ljudet blir som från radio.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 18:06

Varför skulle det bli ljud som i en radio? Du blandar inte ihop den med en iTrip måntro? Det enda som skulle kunna försämra ljudkvaliteten är väl möjligen att det blir en extra koppling/skarv men det betvivlar jag.

Fel av mig! Missuppfattade det hela! Trodde att det var ljudet som sändes via FM Om det bara är fjärren som blir trådlös påverkas givetvis inte ljudet.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 17:04

"FM broadcasting in the 88 - 108 MHz band", gör ju att den blir olaglig att använda i sverige

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 18:55
Ursprungligen av jaksod:

"FM broadcasting in the 88 - 108 MHz band", gör ju att den blir olaglig att använda i sverige

man kan alltid tumma lite, det är ju Tillbehör till iPod, inte en bomb

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 19:17

Nej, inte för den saken att det är olagligt egentligen, mer en upplysning

1
Bevaka tråden