Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!! Metallen har lossnat i kanten!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min 3G iPod behöver akut hjälp. Plåten som sitter på baksidan och sidorna har lossat i vänstersidan (sett framifrån). Nån annan som har drabbats av det här problemet. Plåten sticker ut konvext ca 1-2 millimeter.

Hoppas bilden duger! Säg till om en ny behövs. Tog den nu 22:20 så ljuset var ganska taskigt.

synns ingetpå bilden kör en macro bild..

Macro bild = ?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 22:40
Ursprungligen av davishoo:

Macro bild = ?

Ta kort genom ett förstoringsglas. Testa lite olika avstånd. Blir nog bra tillslut.

har du en vad för kamera knäppte du med?
iallf. det burkar finnas en blomma som sybol på digitalkameror om du ska knäppa i macroläge
(macro = närbild mycket kortfattat)
hehe
så det blir bättre skärpa på bilden så vi kan se något

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 22:49

jag hade också så på min förra 3g, vet inte varöfr det blev så.. men lika snabbt som det kom så försvann det, riktigt mystiskt det dära.. såg det där på min kompis 3 nu också hehe det är konstigt måste jag säga

Nya bilder

Det här är det bästa jag kan åstadkomma ikväll. Tror dock att de duger.

Ursprungligen av davishoo:

Det här är det bästa jag kan åstadkomma ikväll. Tror dock att de duger.

Den första duger väl? Iaf om man klickar på den.

Kan tillägga som svar till mega att jag har haft det här problemet i runt 3 månader nu, och det har ännu inte försvunnit.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 23:02
Ursprungligen av davishoo:

Den första duger väl? Iaf om man klickar på den.

Kan tillägga som svar till mega att jag har haft det här problemet i runt 3 månader nu, och det har ännu inte försvunnit.

Det ser ju ut som metallen har utvidgat sig mer än plasten. Jag tycker att det verkar som något värmerelaterat problem. Kan iPoden ha blivit väldigt varm någon gång när du har laddat den?

Ursprungligen av klas:

Det ser ju ut som metallen har utvidgat sig mer än plasten. Jag tycker att det verkar som något värmerelaterat problem. Kan iPoden ha blivit väldigt varm någon gång när du har laddat den?

Tror inte det.

Nu när jag tänkte efter så hände det i början av Juni, strax innan skolan skulle sluta. Tappade ryggsäcken i golvet och iPoden var där i. Skulle kunna bero på det.

Men jag tror inte den skulle ha blivit tillräckligt varm vid laddning, eller?

Har försökt att trycka som f*n på den för att få tillbaka skiten i rätt position men det går inte. Ser ut som om det är någon slags hake som har kommit ovanför sitt läge. Tänkte att den kanske ska tryckas ner och inåt. Nån som vet hur iPoden är konstruerad rent mekaniskt?

Ursprungligen av klas:

Det ser ju ut som metallen har utvidgat sig mer än plasten. Jag tycker att det verkar som något värmerelaterat problem. Kan iPoden ha blivit väldigt varm någon gång när du har laddat den?

Om det var värmerelaterat borde den väl ha svällt på båda sidor? (Kom bara att tänka på det)

Har du ingen garanti kvar ska du utan tvekan öppna skalet och se om du hittar något fel.

Det tar inte mer än någon minut att få bort det, men var försiktigt så du inte repar plasten. Kolla gärna här: http://www.ipodbattery.com/slimipodinstall.htm

Du kan kolla om något trycker ut det från insidan eller om det rent av är böjt.

jag har fått så där några gånger inget att oroa sej över jag stack in min tum nagel och drog ut den igen så åkte det tillbaka utan några som helst problem

Ursprungligen av jiggy-diggy:

jag har fått så där några gånger inget att oroa sej över jag stack in min tum nagel och drog ut den igen så åkte det tillbaka utan några som helst problem

hur menar du? drog du ut det längre så åkte det tillbaka till originalläget?

det var så trångt så jag bara fick in nageln och sen när jag röck bort fingret så gick metallen tillbaka
jag har gjort samma sak flera gånger

Ursprungligen av jiggy-diggy:

det var så trångt så jag bara fick in nageln och sen när jag röck bort fingret så gick metallen tillbaka
jag har gjort samma sak flera gånger

prövade - funkar ej

Jo! Nu!!

Tack!! :):):)

varsågod

TACK SÅ MYCKET jiggy-diggy! Jag fick panik när detta hände på min 20g. Jag kom dock ihåg att jag hade läst om detta på forumet för någon månad sedan och då tänkt: "jippi, tur att det DÄR ialla fall inte hänt mig." Och nu kom det där felet. Jäkla sjukt att det dyker upp spontant sådär. Jag hade inte gjort någonting, den hade legat plant på en bunt tidningar och papper. This is crazy. I alla fall; TACK!

1
Bevaka tråden