Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

-=[ Problem iPod, Help Please! ]=--

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-20 12:29

Tja.

Jag satte igång min nya iPod 4G igår och försökte connecta den mot datorn. Efter ett par bittra försök så vägrar iPoden komma in i meny´n, det enda som händer när jag sätter på den är att ett apple märke kommer upp och därefter en mapp med ett utroppstecken (!) på.

Vad är det som händer?
Vore snällt med tips och tricks!

Tack på förhand.

//NaVe

Använder du Firewire + PC och kör med den gamal firmwaret (3.0) kan det strula med vissa kort (t.ex VIA chippen). Ja ladda hem senaste uppdateringen (3.0.1) och då funka allt perfekt.

  • Medlem
  • 2004-08-20 14:02

Tackar så mycket, gjorde som du sa och nu funkar det bra!

1000-tack!

//NaVe

NP. Fick ju själv panikångest när min splitten nya 4200SEK ipod inte funkade så man vet ju hur det känns...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 14:09

Jag har inte vågat prova om min har den ökända "static"-buggen som 42% av 4G-poddarna har enligt ipodlounge's undersökning.

Ursprungligen av raZmus:

Jag har inte vågat prova om min har den ökända "static"-buggen som 42% av 4G-poddarna har enligt ipodlounge's undersökning.

Jag tror att min har det, men bryr mig inte så mycket om det eftersom det inte stör musiken. För mig förekommer den bara när jag startar ipoden efter att den har legat i vila i några timmar, ex. på morgonen. Kommer dock Apple fram med någon ersättningsplan som inte innebär att jag kommer vara utan min iPod i mer än en vecka så

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 14:43

vad gör den där "static" buggen??

Jo ja desta detta o min hade det inte ialla fall. Det är väl koncentrerat till vissa ipods från vissa tillverkningsställen om ja inte minns fel.

Min har det inte heller

  • Oregistrerad
  • 2004-08-22 05:38

Det verkar som de som skeppas från Shanghai har detta problem, många av dem i alla fall. Jag får testa när jag orkar koda aac-filer med iTunes.

1
Bevaka tråden