Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 19:07

Är Det lönt att köpa en dock? jag fattar inte riktigt meningen med den?? om ni vet nån bra fördel så svara gärna..

/Stoffe

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-08-21 20:19

Det är snyggt! det är den ända anledningen jag kan komma på iaf....

  • Medlem
  • 2004-08-21 20:57

Den har en Line Out-utgång så du kan ha den konstant kopplad till stereon samtidigt som den laddas och är kopplad till datorn... Sen är det lite fräckt som sagt.

Jag kan ge dig en bra anledning.

Ursprungligen av minipod:

Jag kan ge dig en bra anledning.

Go ahead

min mobil var det enda som fanns till hands med batterit uppladdat!

Ljudutgången på docken ska ge en kraftullare och renare utsignal än iPodens ljudport. Det finns numera ett litet tillbehör kallat PocketDock Line-Out som gör precis det här utan docken.

http://www.sendstation.com/us/products/pd_lineout.html

Ursprungligen av Mr. Mango:

Ljudutgången på docken ska ge en kraftullare och renare utsignal än iPodens ljudport. Det finns numera ett litet tillbehör kallat PocketDock Line-Out som gör precis det här utan docken.

http://www.sendstation.com/us/products/pd_lineout.html

Haha.

Nej. Jag har dockan, och ljudet ut från den är kasst. Har iofs inte jämfört med iPodens utgång, men det bästa är ju att koppla iPoden till datorn, och därifrån till stereon. Ljudskillnaden kan iofs bero på iTunes "ljudförbättrare".

Men poängen med dockan? Hmmz...vet inte. Jag fick den med min ajpådd. Enda fördelen är att man slipper dra ur sladden varje gång. Men jag tvivlar på att det är värt 3-4-hundra spänn.

Gillar iofs tyngden på den. Känns najs i handen. Men hur ofta har man en docka i handen?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-22 18:19

Tack för alla svar!! ska beställa en direkt!

/Stoffe

En fördel med docka är väl om man har den bredvid stereon, om man inte har datorn i närheten och vill dra en sladd. Eller om man tar den med sig till en fest lr nåt åoch vill ha bättre ljud.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-22 22:35

Det allra bästan med dockan är att när du kommer hem och har en bra låt i hörlurarna i öronen så sätter du bara iPoden i dockan och direkt börjar det underbara ljudet spelas i hela rummet och du kan lugnt ta av dig lurarna och plocka av dig alla dina andra devices.

Det näst bästa är att dockan ger iPoden en reserverad plats på skrivbordet, där han kan stå i en perfekt vinkel.

Måste också tillägga att dockan är av mycket, mycket fin kvalitet. Den har en rejäl tyngd och en bottenplatta av gummi som gör att den står stadigt. Ljudutgången på dockan är heller inte beroende av volymen på iPoden. Man behöver alltså inte hålla på att höja och sänka volymen på iPoden när man byter mellan hörlurar och högtalare alltså.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 16:35
Ursprungligen av klas:

Det allra bästan med dockan är att när du kommer hem och har en bra låt i hörlurarna i öronen så sätter du bara iPoden i dockan och direkt börjar det underbara ljudet spelas i hela rummet och du kan lugnt ta av dig lurarna och plocka av dig alla dina andra devices.

Det näst bästa är att dockan ger iPoden en reserverad plats på skrivbordet, där han kan stå i en perfekt vinkel.

Måste också tillägga att dockan är av mycket, mycket fin kvalitet. Den har en rejäl tyngd och en bottenplatta av gummi som gör att den står stadigt. Ljudutgången på dockan är heller inte beroende av volymen på iPoden. Man behöver alltså inte hålla på att höja och sänka volymen på iPoden när man byter mellan hörlurar och högtalare alltså.

tack för ett mycket bra svar! det blir nog en ändå

det var min klockrena kommentar som övertygade alla!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 19:38
Ursprungligen av minipod:

det var min klockrena kommentar som övertygade alla!

haha!

1
Bevaka tråden