Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Sweatskin

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror ingen har gjort detta på forumet än, inte vad jag läst och sett iallafall.

Instruktion:
Du behöver ett långt svettband till detta och det finns att hitta lite här och där, Åhléns i Stockholm t ex.
Om du har ett långt svettband kan du börja med att vända ut och in på det sedan är det bara att måtta med Ipoden hur stor väskan ska vara och sedan är det bara att starta symaskinen och göra några raksömmar på varandra. Klipp sedan bort det överflödiga tyget och om du vill kan du du göra sicksacksöm över den uppruggade ytan så att den inte går upp.
När du är klar är det bara att vända tillbaka på bandet och väskan är klar för användning!!!
Hoppas detta hjälper!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 21:28

Som jag skrev där denna tråden var från början:
Nämen vilken trevlig och bra idé! Frågan är bara var man hittar så stora svettband

Ursprungligen av raZmus:

Som jag skrev där denna tråden var från början:
Nämen vilken trevlig och bra idé! Frågan är bara var man hittar så stora svettband

I Stockholm är dessa ganska lätta att finna lite sådär överallt men i Jönköping vet jag inte var dessa finns att köpa!!!

ska testa direkt när min kommer har ett svart svettband som väntar...
undra om man kan köra två korta svettband... ska exprimentera

Det fungerar bra med två svettband också, det är bara att sy ihop dem.

sitter och kollar nu på ett svettband jag hittade man kan ta upp summen innuti oxå så blir "väskan" tunnare.. för dom som vill det

Jupp har redan gjort det också, du kan även sätta ett gummiband eller ett snöre längst upp så att det går att dra igen öppningen!!!

ah smart man kan fan göra många roliga "väskor" nu.. smart tänkt!
*börjar fixar ett även om jag inte har fått min ipod ännu* heheh

Det är bara att göra ett litet hål längst upp sen är det bara att pilla runt snöret tills den kommer tillbaka. Man kan också vara ännu seriösare och sy en söm under snöret så att den har ett slags spår att glida i.

hehe nästan så du kan starta ett företag för detta "ipod svettskin" får det heta haahha

Jupp :-), Kanske skulle fungera om man satsade på det, jag tror nämligen jag var först med detta men man vet ju aldrig om någon annan testat denna variant!

sitter och gör min nu.. av ett vanligt "kort" svettband blir faktist bra det här.. men sy för hand va inte mitt kall kände jag satan va dålig jag är på det 100 år år och sticker mig i fingrana hahah

hm ett problem hur lång ska väskan vara? 10.4 cm lång är ipoden väl? så lite lite längre... 11cm lång borde duga..

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 00:23

Vad är det för märke på ditt svettband soderberg?

Ursprungligen av raZmus:

Vad är det för märke på ditt svettband soderberg?

Det är ett Frank Dandy Superwear-svettband!!!

Ursprungligen av m.soderberg:

Vet ej riktigt!!! Men det står DSF på det eller SFD eller FDS?

Det är ett svettband av märket Frank Dandy Superwear...Alltså står det FDS...Om någon undrade...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 11:44

Det var det jag misstänkte faktiskt !

Tack så mycket då vet jag det nu!!!

finns på NK Sport och Fritid eller på NK Street, kommer inte riktigt ihåg vilken men på en av dom fanns den, i helgen såg jag sånna!

Finns även på Åhlens City på herravdelningen borta vid skorna!!! (2 stycken för 70:- just nu!!!)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-25 19:36

åh, kul!

Jag har tänkt å sy några ipod-fodral/väskor, likt den svarta i tyg man får med .. Vet några schyssta tyger, men jag har ingen maskin för tillfället..
Ni som har symaskiner hemma. Sy nåt tufft till ipoden å visa oss andra!

Hur ser väskorna ut som man får med? På de nya får man nämligen inte med några väskor!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-29 17:38
Ursprungligen av m.soderberg:

Hur ser väskorna ut som man får med? På de nya får man nämligen inte med några väskor!!!

Med 3G ipoden fick man med det svarta fodralet som man kan beställa på applestore. Man fick också med en påse/väska i svart tyg.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-25 20:42

Tufft, måste lägga beslag på syrrans svettband; undrar om hon kommer sakna det

asbra ide!

nu har jag gjort ett sånt fodral till min! skitbra!

tack för iden! funkar suveränt!

http://slusk.nu/ipod/
i brist på att göra saker.. fan vill ha min ipod nu! :/

haha Grothich!
haha det va bra!
så detaljerad beskrivning av hur man ska göra har jag sällan skåddat!
tack för tipset!
//dempan

hahaha jag har så jäkla tråkigt just nu

Dåligt att man inte får det på 4g:n

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 19:19

Det var ju inte speciellt bra ändå och kunde tydligen repa poden

Bevaka tråden