Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av Apples support:
Den 24 juli ringer jag apples support eftersom min precis anlända mini har en trasig knapp. Jag blir försäkrad att den kommer hämtas inom tre dagar. Den 26/7 har knappen börjat fungera. Jag ringer därför apple igen som avbeställer hämtningen. Man säger att om ipoden fungerar när den kommer till service skickar man bara tillbaka den direkt. Den 27/7 pajar den igen. Jag ringer apple som säger att den hämtas inom tre dagar.
Tre dagar går utan att min mini hämtas. Jag ringer apple som säger att allt ser normalt ut i datorn. Man uppmanar mig att vänta ett par dagar till, vilket jag gör. Inget händer, så jag ringer tillbaka. Då får jag veta att ärendet har hamnat på avdelningen för serviceärenden, och att förseningen beror på problem med mitt kreditkort (som inte bör ha något med saken att göra!!!). Jag ringer ungefär varannan dag fram till den 11/8 då man gör om hela ärendet. "Din ipod hämtas inom tre dagar!" Nåväl, den hämtas på den tredje dagen. Låter väl bra? Ja, om inte klantarslena på apple missat att skicka med en fraktsedel. Fraktfirman ringer dagen efter hämtningen och säger att man inte kan skicka den vidare om fraktsedeln saknas. Den 17/8 tvingas jag alltså återigen ringa till apple, där man inte alls förstår hur något sånt har kunnat hända. (Personligen var jag inte lika förvånad...) Men man lovar att skicka en ny fraktsedel.
När jag ringde idag (24/8) fick jag veta att fraktsedeln skickades igår. Men inte till fraktfirman, utan till mig. Det innebär att jag själv får åka till fraktfirman och lämna fraktsedeln. To be continued...
När jag väl hittar ett telefonnummer till apples huvudkontor i Sverige, då JÄVLAR!!! På ett seriöst företag får det inte gå till så här. Någon ska få smisk!