Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod +usb 1.0

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag undrar lite hur det funkar om man inte har usb 2.0 eller fw i sin sletna dator.
Går det att tanka över ändå på nåt sätt?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 23:17
Ursprungligen av fredrik_thn:

Hej jag undrar lite hur det funkar om man inte har usb 2.0 eller fw i sin sletna dator.
Går det att tanka över ändå på nåt sätt?

ja det funkar via usb 1.0 (vanliga) men slöare...

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 23:28

Om du har en ledig PCI plats finns det ju alltid firewire&usb2.0 kort och köpa till för en relativt billig slant.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 00:21

Som det tidigare sagts så fungerar det, men det är oerhört mycket långsammare.
USB (eller USB 1.1 som det hette från början) har en bandbredd på 12mbit/s som står sig rätt slätt i jämförelse med USB2's 480mbit/s. Siffror som gör det värt att fundera några extra varv på att köpa ett USB2- eller FW-kort.

http://www.everythingusb.com är en bra sida om USB.

grejen är ju att mitt moderkort är gammalt som gatan, och därför accepterar det inte ett usb 2 kort

Nu har du nog fått något om bakfoten. Förutsatt att det inte är RIKTIGT gammalt (pre-1993 ungifär) så har det PCI-slots. Om du har PCI-slots, så kan du installera ett USB2-kort och/eller FireWire-kort.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 14:09

Precis, bara du har en PCI plats (Das valkoinen slot) på moderkortet, så är det bara och slänga dit den, allt annat är operativsystemsberoende men de flesta inkl. senaste 98SE (om du nu har det) finns det drivisar till.

1
Bevaka tråden