Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Textfil i podden

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag lagt in en textfil i Anteckningar på min nya G4 ipod visas inte åäö alls. Inte bara prickarna utan hela bokstaven försvinner. Skumt, eftersom introduktionstexten som Apple hade lagt in från början återges på korrekt svenska. Har jag gjort fel? Hjälp, någon?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 09:15

Ska testa på min pod när jag kommer hem. Om jag glömmer kan du posta här igen för att påminna mig .

Samma här...inga å, ä, ö:n. :/

  • Medlem
  • 2004-09-01 11:43

min ipod kan visa åäö. Har en 3G 20gb

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-01 12:38

Min visar åäö utan problem också, har en 3G 40GB

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 16:21
Ursprungligen av kainen:

Min visar åäö utan problem också, har en 3G 40GB

Han talar om 4g grabbar inte 3g

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-02 12:36
Ursprungligen av Archduk3:

Han talar om 4g grabbar inte 3g

//C

Vet... va bara tvunge o säga att det funkar på 3g... bra o veta att det är en ny bugg isf...

  • Medlem
  • 2004-09-01 15:02

Det kanske beror på kodningen av textfilen? Typ ANSI, Unicode, UTF, osv

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-01 16:50
Ursprungligen av Conductorper:

När jag lagt in en textfil i Anteckningar på min nya G4 ipod visas inte åäö alls. Inte bara prickarna utan hela bokstaven försvinner. Skumt, eftersom introduktionstexten som Apple hade lagt in från början återges på korrekt svenska. Har jag gjort fel? Hjälp, någon?

Ring Apple-support å fråga...

Ursprungligen av Legolas:

Ring Apple-support å fråga...

Skall jag prova. Får jag veta ngt nytt postar jag det här.

Säger ni alltså att 3g kan visa å, ä och ö men inte 4g?

  • Medlem
  • 2004-09-04 22:05

det beror på kodningen använd UNICODE eller likande

Tjena jag har en G4 20 gig det funkar utmärkt med åäö i anteckningar

jo, ringde till Apple support och det stämmer, det har med kodningen att göra.
Sen dök ett annat problem upp: Vid längre textfiler visas inte hela. Finns det någon visningslimit? Hur kan man lura den?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 02:59

gräns

Ursprungligen av Conductorper:

jo, ringde till Apple support och det stämmer, det har med kodningen att göra.
Sen dök ett annat problem upp: Vid längre textfiler visas inte hela. Finns det någon visningslimit? Hur kan man lura den?

ja iPod har en gräns på 4kb för textfiler, men det finns ett program som ska dela upp filen åt en, och länka snyggt och sådär. det heter iPoDoc och jag tror det finns på versiontracker.com.. har inte provat själv men det borde väl funka.

lyckliga ni som har ipods som fungerar! jag skaffade min för ett par dagar sen och allt den gör nu är att surra och kolla disken och komma på att den "funkar" hela tiden, men men..

  • Medlem
  • 2004-09-06 02:17

Hur stora filer då? Finns säkert någon storleksbegränsning då iPoden ju har vissa hårdvarubegränsningar jämfört med t.ex. en PDA. Ett sätt kan ju vara att dela upp filen i flera små filer.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 16:06

fast nu funkar den

1
Bevaka tråden