Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 & iPod

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är nyfiken att höra från PC-användare som har iPod vad ni tycker om den nya iMacen. Intressant eller ej? Eller är det bara bärbara Macar, iBook/Powerbook som kan komma på fråga?

Apple marknadsför ju den nya iMacen med: "Från oss som skapade iPod", vilket jag tror är ett smart sätt att locka de som redan låtit charmas av iPoden att ta steget fullt ut och köra Mac.

Själv tycker jag att den är riktigt stilren, kompakt och söt

Edit: Vill gärna tillägga att jag tyckte att G4 var snygg, och G5 är snygg också, så folk inte tror att jag inne i en "iPod-hype".

Ursprungligen av piggie:

Själv tycker jag att den är riktigt stilren, kompakt och söt

Edit: Vill gärna tillägga att jag tyckte att G4 var snygg, och G5 är snygg också, så folk inte tror att jag inne i en "iPod-hype".

Är inte i princip allt som apple gör snyggt? De jobbar ju väldigt mycket med industridesign.

Ursprungligen av alexmork:

Är inte i princip allt som apple gör snyggt? De jobbar ju väldigt mycket med industridesign.

Jo, iofs

Visst är den snygg! Överväger att skaffa en, passar riktigt bra ihop med iPoden

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-01 15:04

Nej, jag gillade globen bättre. Tycker den nya ser klumpig ut...

Däremot så tycker jag att denna dator är den "fulaste" apple har släppt sen de började med deras säregna industridesign av sina produkter. Ser konstig ut på något sätt. Dock är det ju smidigt att slippa en burk till datorn om man är som jag, en student med rätt begränsat utrymme.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 15:43

Jag kan tänka mig en, men det blir nog först och främst en Powerbook om jag köper nytt, eller kanske en iBook.

Jag är inte helt nöjd med den nya designen, särskilt inte kanten under skärmen. Men det är en mycket kompetent dator, den kan användas till nästan allting.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 15:53
Ursprungligen av Mr. Mango:

Är nyfiken att höra från PC-användare som har iPod vad ni tycker om den nya iMacen. Intressant eller ej? Eller är det bara bärbara Macar, iBook/Powerbook som kan komma på fråga?

Apple marknadsför ju den nya iMacen med: "Från oss som skapade iPod", vilket jag tror är ett smart sätt att locka de som redan låtit charmas av iPoden att ta steget fullt ut och köra Mac.

Jag tycker den ser ut exakt som Apple jämför den med, en iPod i en dock....

alltså ball

//C

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-01 16:14

Jag tycker att G4 var snyggare, men denna ser väldigt smidig ut! Det blir nog en iBook för mig ändå...

lite klumpig ser den ut.

Men fyfan så cool!

jag gillade kuben bäst

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 20:26

jag tycker den e snygg!!!

Grymt snygg!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 20:35

Var tveksam först, men den växer! De bilderna jag sett från mässgolvet visar en grymt snygg dator! Så otroligt stilren.

Ska bli kul att se den live.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 20:48

Håller med förestående -- designen är lite klumpig under skärmen. Blir rätt mycket onödigt platt utrymme. Iof därför dom satt dit äpplet, men, men...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 23:30

Du tror inte det har något att göra med att det ska få plats EN DATOR där i?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 09:27
Ursprungligen av raZmus:

Du tror inte det har något att göra med att det ska få plats EN DATOR där i?

Känns bara som om det skulle platsa med högtalare där. Men nu när Apple kör med den där konstiga högtalar-designen då det ska studsa på bordet så fick dom väl inget att he där.

Ungefär som Joy of Tech sa; det är bra ställe för sina post-its

En lösning skulle vara att de breddade skärmen ytterligare och gjorde datorn djupare för att få bort kanten längst ner. Då skulle det se ut som en enda tjock platt-skärm.

1
Bevaka tråden