Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sönder hårddisk?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ganska ny 4G 40GB iPod i kombinering med Titanium Powerbook G4, som jag har börjat fylla med min musik. Allt funkade bra, tills jag hade fyllt den med ca. 12.5 GB. Sen stoppade överföringen från iTunes, och hårddisken arbetade mycket hörbart.. iTunes frös.. Jag var tvungen att koppla av iPoden, och reset den med de två knapparna.. När iPoden funkade igen, var musiken där, jag kunde spela allt som jag hade överfört, men inte fortsätta överföringen.. Samma sak igen.. Efter flera försök, musiken var helt borta, iTunes kunde inte läsa mer på iPoden, och hårddisken lät ännu värre..

Jag efterställde ursprungliga tillstandet med iPod Updater, började om igen.. Samma sak.. Sen en gång mer: igen.. Alltid vid 12.5 GB..

Är det hårddisken som är sönder i någon sektor? Kan man fixa det med någon hårddisk-tool (altså ett tool som funkar också med iPoder)? Har försökt med DiskUtility, men kan inte göra nåt, bara kolla..

Eller är det en sak för garantin? Ska kolla det på måndag..

Tack till alla som kan hjälpa! (Och förlåt mitt Svenska, är ett främmande språk åt mig..)

Låter onekligen som ett diskfel. Ring Apple Support så fixar dom biffen!

1
Bevaka tråden