Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod mini säljes utomlands?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade tänkt o köpa en ipod mini på www.teamdigital.net och undrar om någon har köpt där innan.. e lite fundersam över betalningssätten m.m. Ipod mini kostar 265$ = 1974kr (utan fraktkostnader)

Verkar det nån bra idé? eller ska man köpa det i sverige

Mvh Calle

  • Medlem
  • 2004-09-06 15:57
Ursprungligen av DrunkZor:

Jag hade tänkt o köpa en ipod mini på www.teamdigital.net och undrar om någon har köpt där innan.. e lite fundersam över betalningssätten m.m. Ipod mini kostar 265$ = 1974kr (utan fraktkostnader)

Verkar det nån bra idé? eller ska man köpa det i sverige

Mvh Calle

Jag har beställt en där! Dock är Minin slut just nu och ny leverans kommer den nionde, dvs på torsdag. Det blir 2270 med frakt. De har ett gott rykte.

Ursprungligen av Q-man:

Jag har beställt en där! Dock är Minin slut just nu och ny leverans kommer den nionde, dvs på torsdag. Det blir 2270 med frakt. De har ett gott rykte.

Hur har du gjort med betalningen? har inget creditkort blir det tullavgift eller nåt?

  • Medlem
  • 2004-09-06 19:32
Ursprungligen av DrunkZor:

Hur har du gjort med betalningen? har inget creditkort blir det tullavgift eller nåt?

Jag har kopplat mitt MasterCard till PayPal. Man betalar med ett par klick och allt sker utan att det kan bli något lurt. Förmodar att du kan koppla ditt bankkonto till PayPal men dår får du ju räkna med ett bankbesök. Enklast är ju om du har ett Visa- eller MasterCardkort.

  • Medlem
  • 2004-09-06 21:41
Ursprungligen av Q-man:

Jag har kopplat mitt MasterCard till PayPal. Man betalar med ett par klick och allt sker utan att det kan bli något lurt. Förmodar att du kan koppla ditt bankkonto till PayPal men dår får du ju räkna med ett bankbesök. Enklast är ju om du har ett Visa- eller MasterCardkort.

Yepp. MasterCard, Föreningssparbanken. Koppla upp på Paypal och pröva. Lätt som en plätt!

Vad gäller tull går det inte att förutse. Dock vet jag flera som har handlat från Team Digital utan att betala tull. Men som sagt, det är ett lotteri.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 19:32

Ja du kan nog räkna med tullavgift beroende på hur de skickar den, skickar de med UPS eller typ TNT så kan du garanterat räkna med det, om de skickar med vanlig post så kan det slinka igenom, allt beror på vad de skriver på value. Har du inget visa kort eller liknande så är det svårt att handla från utlandet, visst det går nog att skicka checkar men vem vill det????
/Mattias

Maestro Bankkort från Föreningssparbanken? funkar det? Har du beställt en ipod mini Q-man?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 21:09

Kolla på www.paypal.com regga ett konto med ditt kort och kolla om det funkar.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 23:19

Eh, det är ju en viss skillnad på MaestroCard och MasterCard, även om det går att få båda från föreningssparbanken.

Och åker du på att betala tull åker du garanterat på att betala moms.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 23:27

Tack för hjälpen, ska kolla upp sakerna

Mvh Calle

1
Bevaka tråden